اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| وزارت علوم عملکرد دانشگاه ها در حذف ترم را بررسی می کند/ گلایه برخی دانشجوها از رفتار متفاوت دانشگاه

برخی کاربران فارس از تفاوت عملکرد دانشگاه ها در حذف ترم گلایه دارند. معاون وزیر علوم گفت: به دانشگاه ها اجازه موافقت با درخواست دانشجو برای حذف ترم داده شده اما تصمیم با دانشگاه است؛ البته گزارشی از اقدام دانشگاه ها تهیه خواهد شد.

فارس من| وزارت علوم عملکرد دانشگاه ها در حذف ترم را بررسی می کند/ گلایه برخی دانشجوها از رفتار متفاوت دانشگاه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من از نحوه اقدام دانشگاه ها در موضوع حذف ترم گلایه دارند. حذف ترم بدون احتساب در سنوات امکانی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور پیش بینی کرده است تا با دانشجویان درگیر با این موضوع و آسیب دیده از این ویروس کمک کرده باشد.

از جمله کاربرانی که از این موضوع گلایه کرده اند، می توان به سوژه ثبت شده با عنوان «حذف ترم؛ حداقل حق دانشجویان خسارت دیده»، «عدم موافقت برخی دانشگاه‌ها با حذف ترم دانشجویان دکتری» و «چرا حذف ترم تحصیلی صورت نگرفت؟» اشاره کرد. همگی این کاربران از نحوه اقدام دانشگاه ها در موضوع حذف ترم گلایه دارند.

خبرنگار فارس این مطالبه را پیگیری کرده است.

خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در این باره، گفت: اگرچه چارچوب این موضوع تعیین شده اما به دلیل اینکه شرایط هر دانشگاه از نظر نحوه و میزان آموزش های الکترونیکی با یکدیگر متفاوت بوده است، دانشگاه ها برای حذف ترم شرایطی دارند که نحوه اجرا در دست دانشگاه ها است و ما هم از دانشگاه ‌ها خواسته ایم که با دانشجویانی که متقاضی حذف ترم هستند همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری درباره حذف ترم بدون احتساب در سنوات بر عهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه گذاشته شده که به دلیل شرایط متفاوت دانشگاه ها و تفاوت شرایط آموزش مجازی در دانشگاه ها، این احتمال وجود دارد که برخی از دانشگاه ها نسبت به حذف ترم سختگیرانه تر عمل کرده باشند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگرچه وزارت علوم از دانشگاه ها خواسته با دانشجویانی که متقاضی حذف ترم هستند همکاری لازم را داشته باشند اما در برنامه داریم که گزارشی در این باره تهیه کنیم تا ببینیم به طور کلی دانشگاه ها درباره درخواست های دانشجویان درباره حذف ترم چگونه عمل کرده اند.

در این باره ببینید:

پیش از این، فارس در سلسله گزارش هایی به درخواست کاربران برای «حذف ترم جاری دانشگاه‌ها به دلیل کرونا» پرداخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول