اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مجوزی برای احداث هتل در کنار مقبرة‌الشعرا نداده‌ایم/اختصاص بودجه برای کاوش در شنب غازان

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ مجوزی برای احداث هتل در کنار مقبرة ‌ا‌لشعرا نداده‌ایم.

مجوزی برای احداث هتل در کنار مقبرة‌الشعرا نداده‌ایم/اختصاص بودجه برای کاوش در شنب غازان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده امروز در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: حمام تاریخی نوبر با دستور وزیر تملک می‌شود، هیچ مجوزی برای احداث هتل در کنار مقبرة‌الشعرا نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایجاد کمیته باستان‌شناسی دانشگاه تبریز را پیگیری می‌کنیم،‌ گفت: بسته‌های حمایتی برای فعالیت میراث فرهنگی و گردشگری از طرف دولت آماده شده است.

حمزه‌زاده با تاکید بر لزوم هماهنگی شهرداران مناطق در بحث ارائه مجوزها با میراث فرهنگی افزود: محل خانه تاریخی باقرخان مشخص نیست اگر مستنداتی که در این زمینه موجود است به میراث ارائه شود، چراکه آماده تملک هستیم.

وی گفت: در سال‌جاری بودجه مناسبی برای کاوش در منطقه شنب‌ غازان‌ ارائه شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: باید توجه ویژه‌ای به مشکلات کرونا در زمینه گردشگری و هتلداری انجام شود. ‌هتل‌ها با کمترین ظرفیت و نزدیک به صفر در حال فعالیت هستند که این امر موجب متضرر شدن آنها شده است.

سونیا اندیش تصریح کرد: در زمینه ساخت و سازها شاهد عدم هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی هستیم و لازم است شورا از شورای شهرداری بودن خارج شود و از تمام ارگان‌ها توضیح بخواهد.

وی با اشاره به برخی سودجویی‌ها متذکر شد: لازم است ضوابطی که با آن درجه هتل شناسایی می‌شود، مشخص گردد تا دست سودجویان از این زمینه کوتاه شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول