اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

شبکه‌ای شدن، ثمره کرونا برای جهادی‌ها/ توزیع ۲۷۰۰ غذای گرم میان نیازمندان منطقه ۱۷

مسئول ستاد مدافعان سلامت منطقه ۱۷ تهران گفت: کرونا موجب شبکه‌ای شدن گروه‌های جهادی در منطاق مختلف شد به طوری که تمامی گروه‌های جهادی منطقه ۱۷ تهران ذیل یک ستاد جمع شدند و برای مبارزه با کرونا و کمک به نیازمندان هم‌افزایی کردند.

شبکه‌ای شدن، ثمره کرونا برای جهادی‌ها/ توزیع ۲۷۰۰ غذای گرم میان نیازمندان منطقه ۱۷

حجت‌الاسلام محمدرضا وکیل‌پور، مسئول ستاد مدافعان سلامت منطقه ۱۷ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور در ابتدای امر گروه‌های جهادی، هیأت‌ها و مساجد این منطقه ستاد مردمی را برای کمک‌رسانی به مردم تشکیل دادند و قرارگاه اصلی آن نیز در حسینیه ولایت قرار گرفت.

ضدعفونی و گندزدایی از سطوح عمومی، گام اول کمک‌رسانی‌ها

وی افزود: در گام اول در این ستاد ضدعفونی و گندزدایی از سطوح عمومی مانند مساجد، ایستگاه‌های اتوبوس، پارک‌ها، بانک‌ها در دستور کار بود که برای این امر منطقه را به ۱۴ محله تقسیم‌بندی کرده‌ بودیم و هر شب به ضدعفونی می‌پرداختیم.

تولید ۸۰۰ هزار ماسک در خانه‌ها

وکیل‌پور با اشاره به اینکه به گفته حاج حسین یکتا، ثمره کرونا برای جهادی‌ها شبکه‌سازی در هر منطقه بود، تصریح کرد: در زمینه تولید ماسک نیز با ۲۰۰ خانواده منطقه هماهنگ شد که روزانه در خانه ماسک تولید کنند. در مجموع تاکنون ۸۰۰ هزار ماسک در این منطقه تولید و توزیع کرده‌ایم و به بیمارستان‌ها نیز اهدا شده است که تا پایان ماه رمضان از یک میلیون ماسک عبور خواهیم کرد.

توزیع  ۱۴۰۰ بسته ارزاق میان نیازمندان

مسئول ستاد مدافعان سلامت منطقه ۱۷ تهران با بیان اینکه برای کمک‌رسانی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا خانه به خانه به شناسایی افراد پرداختیم، تصریح کرد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش همدلی با بانک اطلاعاتی ایجاد شده به کمک این خانواده‌ها رفتیم و تاکنون ۱۴۰۰ بسته ارزاق توزیع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: از نیمه شعبان تاکنون ۱۵ گوسفند ذبح و در بسته‌های ۸۰۰ گرمی میان خانواده‌های نیازمند منطقه توزیع کردیم و با کمک خیرین نیز ۱۳۰۰ پرس غذای گرم در آشپزخانه حسینیه طبخ و توزیع شده است. همچنین ۱۴۴۱ پرس غذا نیز برای نیازمندان اهل تسنن طبخ و در روز وفات حضرت ام‌المومنین خدیجه کبری (س) میان آنان توزیع شد. 

اهدای نان رایگان به نیازمندان

وکیل‌پور تصریح کرد: با ۶ نانوایی محلات این منطقه هماهنگ شده است و با اهدای آرد به آن‌ها روزانه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ نان رایگان طبخ و میان نیازمندان و مردم محل توزیع می‌کند.

مسئول ستاد مدافعان سلامت منطقه ۱۷ تهران گفت: برنامه‌ شب‌های قدر در این منطقه نیز با توجه تصمیمات ستاد ملی کرونا و با هم‌افزایی صورت گرفته در میدان ذکات به صورت تجمیعی و در فضای باز با نوای حاج امیر عباسی برگزار شد که الحمدلله با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول