اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مجوز فعالیت ۳٠ رشته ورزشی صادر شد+ جزئیات

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از صدور مجوز ستاد کرونا برای فعالیت ۳٠ رشته ورزش انفرادی خبر داد و گفت: بازگشایی این رشته‌ها فقط با اخذ کد رهگیری بهداشتی از سامانه اصناف و صنایع امکان‌پذیر است.

مجوز فعالیت ۳٠ رشته ورزشی صادر شد+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن عزیزی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: براساس صدور مجوز ستاد پیشگیری از شیوع کرونا تعداد ۳٠ رشته ورزشی انفرادی و کم‌خطر باشگاه‌های ورزشی دولتی و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی فعال می‌شود.

وی افزود: رشته‌های دارت، تنیس‌‌خاکی، پینگ‌پنگ، پتانگ، ‌شطرنج، وزنه‌برداری، قایق‌رانی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی با کمان، تیراندازی با تفنگ، سوارکاری، اتومبیلرانی، موتورسواری، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، جهت‌یابی، بیلیارد، اسکی، پیاده‌وری، غواصی، بازی‌های فکری، یوگا، ماهیگیری ورزشی، آمادگی جسمانی و فریزبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بازگشایی رشته‌های اعلام شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل دو متر و اخذ کد رهگیری از سامانه اصناف و صنایع به نشانی slamat.gov.ir امکان‌پذیر است.

عزیزی با بیان اینکه مدیران باشگاه‌های ورزشی دولتی و بخش خصوصی به ابعاد حقوقی و توجه به رعایت الزامات بهداشتی در تأمین سلامت مردم در فرآیند ارائه خدمات آشنا و توجیه هستند، یادآور شد: باشگاه‌های رشته‌های کم‌خطر باید محل تمرین ورزشکاران را گندزدایی و ضدعفونی کنند.

وی از ضدعفونی باشگاه‌های خصوصی و دولتی با کمک و مشارکت سمن‌ها و هیأت پزشکی ورزشی خراسان‌جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: ورزشکاران، مربیان و صاحبان باشگاه‌های خصوصی و دولتی باید فرم خوداظهاری خود را نیز تکمیل کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تأکید کرد: ورزشکاران، مربیان و افراد بالای ۶۰ سال که دارای بیماری‌های زمینه‌ای پر خطر قلبی و تنفسی هستند، حق استفاده از فضای ورزشی را ندارند.

عزیزی با اشاره به احتمال اجرای گام دوم فعالیت رشته‌های ورزشی متوسط و پرخطر طی رورهای آینده، اظهار داشت: همچنان فعالیت باشگاه‌های خصوصی رشته‌های رزمی، بوکس، جودو، بدنسازی، توپی و ورزش‌های گروهی ممنوع است و با فعالیت متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه رونق باشگاه‌های ورزشی از اولویت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی است، گفت: در گام نخست بازگشایی باشگاه‌های ورزشی قریب بر ۴۰ درصد از ظرفیت ورزش استان به بهره‌برداری می‌رسد که امید است زمینه ایجاد نشاط اجتماعی، جبران فقر حرکتی و سلامتی اقشار جامعه را در بر داشته باشد.

انتهای‌پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول