اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مبارزه با آفت سن گندم توسط پهپاد در شهرستان ری

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: مبارزه با آفت سن گندم در شهرستان ری برای اولین بار توسط پهپاد سمپاش آغاز شد و ۶۰هکتار از اراضی بخش فشافویه با این روش مکانیزه سمپاشی می‌شود.

مبارزه با آفت سن گندم توسط پهپاد در شهرستان ری

محمد عباسی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون مبارزه با آفت‌های کشاورزی از جمله سن گندم، زنگ زرد و ملخ‌های بومی اظهار کرد: برای اولین بار در سطح شهرستان با استفاده از پهپاد سمپاش مبارزه با سن گندم را آغاز کردیم که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود. 

وی با بیان اینکه مبارزه با سن گندم در ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی با سمپاش‌های دستی و تراکتوری انجام شده است، افزود: ۶۰هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش فشافویه به وسیله پهپاد سمپاشی می‌شود که این روش کار برای کشاورزان در استفاده صحیح از سم بسیار مقرون به صرفه است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری تصریح کرد: استفاده از پهپاد در سمپاشی را از امسال آغاز کرده‌ایم و سعی داریم روش‌های مکانیزاسیون را به منظور رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی توسعه دهیم.

عباسی در ادامه گفت: زنگ زرد یکی دیگر از آفت‌های کشاورزی است که با رطوبت هوا و بارش باران در مزارع  گندم ایجاد می‌شود و برای مبارزه با این آفت ۱۳۰۰هکتار از اراضی شهرستان سمپاشی شده است.

وی با اشاره به افزایش ملخ‌ها در مراتع فشافویه تصریح کرد: ۱۵۰۰هکتار از اراضی پایش شده است که در هزار هکتار از مراتع، کانون ملخ‌ها را شناسایی و در مرحله اول برای ۲۰۰ هکتار از اراضی سم تهیه کرده و مبارزه با ملخ‌ها را آغاز کردیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: کانون اصلی ملخ‌ها عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع است و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین‌های کشاورزی در شهرستان ری نداریم.

عباسی با بیان اینکه این ملخ‌ها مهاجم نبوده و از نوع بومی هستند، عنوان کرد: مبارزه با ملخ‌ها را با جدیت ادامه خواهیم داد تا وارد مزارع کشاورزی، محل سکونت مردم و شهرک شمس آباد نشوند.

وی ابراز کرد: تخمگذاری ملخ‌ها در اثر باران‌های بهاری و رطوبت هوا افزایش یافته که کانون اصلی آن‌ها در روستاهای کلین و خانلق و پشت شهرک شمس آباد است و هیچ‌گونه گزارشی در خصوص حضور ملخ‌ها در سایر بخش‌های شهرستان دریافت نشده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول