اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیویورک تایمز | اتخاذ سیاستهای اشتباه، پاریس را در لغو محدودیت‌های کرونا دچار مشکل کرده است

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، فرانسه به دلیل اتخاذ سیاست‌های اشتباه در ذخیره‌سازی ماسک و تجهیزات درمانی و بهداشتی، اکنون با وجود کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا، ابزار کافی برای مقابله با این بیماری را در اختیار ندارد.

نیویورک تایمز | اتخاذ سیاستهای اشتباه، پاریس را در لغو محدودیت‌های کرونا دچار مشکل کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی که امروز منتشر شد، با اشاره به اینکه فرانسه در تولید تجهیزات درمانی و ماسک در داخل این کشور، سیاست اشتباهی را اتخاذ کرده نوشت، با وجود اینکه فرانسه تجهیزات درمانی را به عنوان یک دارایی برای امنیت ملی خودش در نظر گرفته که باید در داخل تولید شوند، اما کسری بودجه و واردات این تجهیزات موجب شده آنها برای کیت‌های تست، ماسک‌ها و حتی قرص‌های مسکن سخت در تلاش باشند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، زمانی که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه جنگ علیه ویروس کرونا را در ماه مارس اعلان کرد، وی متعهد شد که فرانسه از کارکنان بخش درمان که در خط مقدم مقابله با این ویروس فعالیت می‌کنند، به وسیله تجهیزات محافظتی حمایت خواهد کرد. اما حقیقت این بود که فرانسه تقریباً بی‌دفاع بود. سیاست‌های جسته و گریخته دولت فرانسه در مورد بیماری کرونا، ذخایر ماسک این کشور را تقریباً خالی گذاشت. مقامات دولتی فرانسه همچنین برای پر کردن این ذخایر، به ظرفیت‌های خارج از کشور رو آوردند.

این سیاست‌ها موجب شدند که فرانسه هم‌اکنون با بیش از 179 هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا مواجه شود، که از این تعداد تاکنون حدود 27 هزار و 625 نفر نیز جان خود را از دست بدهند. این سیاست‌ همچنین باعث شد فرانسه بر خلاف آلمان، که رقیب اروپایی این کشور در امر رهبری است، به کارخانجات خارجی وابسته شود و نتواند تولید ماسک، کیت تست، دستگاه تنفس و حتی تب سنج و دارو‌های کاهش تب در داخل کشور را افزایش دهد. اما با این وجود، این کشور در حال کاهش محدود‌یت‌ها و تعطیلی‌های مربوط به کروناست؛ تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که در جهان سخت‌ترین نوع آن بود. فرانسه همزمان با انجام این اقدامات، اطمینان خاطر ندارد که بتواند در هفته‌های آینده به اندازه کافی تولید تجهیزات داشته باشد تا از خود در مقابل موج دوم ویروس کرونا محافظت کند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت، کشور فرانسه مدت‌هاست ماسک را در زمان شیوع یک بیماری ضروری دانسته، اما دولت این کشور در دهه‌های گذشته ذخیره آن را به دلایل کمبود بودجه متوقف کرده بود. تولیدات داخلی فرانسه در زمانی که صنعت دارو‌سازی این کشور نیز به خارج از آن سپرده شد، با شکست مواجه شد. بی‌دفاع بودن فرانسه، در نتیجه برون‌سپاری تولیدات به خارج از این کشور بوده است. این عامل همچنین موجب افزایش بی‌عدالتی‌ها در این کشور شد و تظاهرات عمومی مانند جلیقه زرد‌ها در آن را شدت بخشید. در حالی که آلمان قادر بود صنعت خود را به سرعت به کار گیرد تا با بیماری کرونا بجنگند، اما فرانسه به گونه‌ای فلج شده بود.

کمبود و کاستی در فرانسه همچنین شامل حال کالا‌های اساسی نیز شده است. دارو‌خانه‌ها در این کشور تب‌سنج ندارند، قرص‌های مسکن در این کشور به شدت کم شده‌اند، به طوری که مقامات فروش آن را محدود کرده‌اند.

بر اساس گزارش آکادمی ملی دارو‌سازی فرانسه، آخرین کارخانه اروپایی که در فرانسه نزدیک شهر «لیون» دارو تولید می‌کرد، در سال 2008 بسته شد. این اتحادیه مدت‌ها هشدار داده بود که وابستگی فرانسه به داروساز‌های خارجی رو‌به‌افزایش است. این مرکز همچنین خاطر نشان کرده بود که 60 تا 80 ترکیبات دارویی، وارداتی به اروپا هستند که البته این آمار نسبت به سه دهه گذشته که 20 درصد بوده، افزایش یافته است.

بعد از شیوع بیماری سارس در سال 2003، مقامات کشور فرانسه، در گزارش‌هایی خطرات این بیماری را تحلیل کردند و ذخیره ماسک و دیگر تجهیزات محافظتی که در داخل این کشور تولید می‌شد را افزایش دادند. در سال 2006، دولت فرانسه طی برنامه‌ای که برای بیماری‌های همه‌گیر طراحی کرده بود اقداماتی از جمله ذخیره‌سازی ماسک را اتخاذ کرد. اقداماتی که فرانسه در این سال‌ها انجام داده است، نشان می‌دهد که دولت این کشور تفکرات راهبردی داشته است. یکی از همین تفکرات راهبردی این بود که تولید داخلی برای اجتناب از وابستگی به واردات از کشور‌های خارجی افزایش یابد که این عامل باعث می‌شد در جریان شیوع یک بیماری جامعه فرانسه مختل نشود.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت، هیئت دولت فرانسه در سال 2008، گزارشی را منتشر کرد که در آن بیماری‌های همه‌گیر را به عنوان تهدید ملی بالقوه بعد از خطرات تروریسم، جنگ سایبری و حملات موشکی در نظر گرفتند. اما بعد از آن، بسیاری از سیاستمداران فرانسوی انتقاد از طرح ذخیره‌سازی ماسک و دارو‌ها در این کشور را آغاز کردند و این اقدام را بیهوده خواندند. در سال 2013، اداره کل دفاع و امنیت ملی فرانسه، حکمی را درباره بیماری‌های واگیر‌دار صادر و بر صرفه‌جویی و کاهش اهمیت ذخایر ماسک و تجهیزات پزشکی تأکید کرد. طبق گزارش این اداره، ماسک‌های جراحی ذخیره شدند اما ذخیره ماسک‌های حرفه‌ای به دلیل اینکه هزینه 10 برابری داشتند، متوقف شدند. این حکم همچنین مسئولیت ایمن‌سازی و ذخیره‌سازی ماسک‌ها را بخش‌های خصوصی در این کشور سپرد. این مسئله موجب شده که فرانسه هم‌اکنون با کمبود شدید این تجهیزات مواجه باشد. اما سیاست جدید فرانسه ظرفیت تولید ماسک در این کشور را زیر سؤال برد و کارکنان (بخش‌های درمان در این کشور) هم‌اکنون به دنبال تولیداتی ارزان‌تر از خارج از این کشور هستند و برای کاهش هزینه‌ها، دولت فرانسه سفارش‌های بزرگی را خواستار شده که تنها کارخانجات چینی می‌توانند آن را فراهم کنند.

ذخایر ماسک در فرانسه از 1.7 میلیارد ماسک در سال 2009 به 150 میلیون ماسک در ماه مارس 2020 کاهش داشته است و از زمانی که این ویروس در حال گسترش در سرتاسر کشور فرانسه بوده است، این کشور که زمانی تولید‌کننده برخی از پیچیده‌ترین ابزار‌های نظامی در جهان بود، اکنون قادر نبوده به اندازه کافی ماسک تولید کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول