اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هنوز پرداختی برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا صورت نگرفته است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: طبق آخرین آمار تاچهارم اردیبهشت‌ماه ۵۴۷ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت‌نام کردند که احتمالاً تاکنون به ۶۰۰ نفر برسد و هنوز هیچ پرداختی در این زمینه صورت نگرفته است.

هنوز پرداختی برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا صورت نگرفته است

حسین ولایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در این شهرستان اظهار کرد: سامانه‌ای به‌صورت متمرکز اعلام شد تا افراد بیکار شده براثر کرونا در آن ثبت‌نام و بیمه بیکاری برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت را دریافت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان بابیان اینکه آمار به‌صورت متمرکز ارائه می‌شود، افزود: تا چهارم اردیبهشت ۵۴۷ نفر از این شهرستان در سامانه ثبت‌نام کرده که احتمالاً تاکنون به ۶۰۰ نفر برسد، البته برخی افراد ثبت‌نام کرده در این سامانه همچون رانندگان تاکسی یا کارگران ساختمانی مشمول دریافت این بیمه نمی‌شوند چون به‌نوعی مشغول به کار محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون دو لیست پالایش‌شده یکی تا ۱۸ و دیگری تا پایان فروردین سال جاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال‌شده، اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است که طبق شنیده‌ها قرار شده برداشتی از صندوق توسعه ملی صورت بگیرد تا در اولین فرصت پرداخت‌ها انجام شود.

ولایتی با یادآوری این مطلب که تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری سال ۹۷ در قوچان به ۴۰۰ نفر رسیده بود، بیان کرد: این تعداد در سال گذشته با کاهش حدود ۱۲ درصدی به ۳۵۵ نفر رسید، اما احتمال می‌رود به دلیل شرایط کرونا و بیکاری‌ها، این میزان در سال جاری افزایش ۲۰ درصدی پیدا کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان یادآور شد: متأسفانه تنها واحد صنعتی که در ایام کرونا با تعدیل نیرو روبه رو شد کارخانه دوچرخه‌سازی بود که ۳۲ نفر تعدیل نیرو انجام داده، اما در حال پیگیری برای رفع مشکلات نقدینگی این واحد و بازگشت مجدد این کارگران و همچنین افزایش بیشتر نیروی کار هستیم.

وی ادامه داد: تسهیلات نیز بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان به ازای هر کارگر به ۱۳ رسته آسیب‌دیده از شرایط کرونا اعطا می‌شود که متقاضیان باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول