اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

امسال ۵۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی در کشور انجام می‌شود

رئیس مرکز جنگل‌های خارج شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سال جاری ۵۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی در ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در مستثنیات مردم در راستای تحقق شعار جهش تولید در سطح کشور انجام می‌شود.

امسال ۵۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی در کشور انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فریبرز غیبی عصر امروز در آیین اجرای ۴۰۰ هکتاری طرح جنگل کاری در روستای سرسختی شهرستان شازند اظهار کرد: طی دو سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی، ۶۵ هزار هکتار جنگل کاری در کشور انجام شده که این مهم به واسطه تعامل و همکاری مردم، NGO‌ها، دوستداران محیط زیست و دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی افزود: یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیز سال گذشته به این امر اختصاص یافته بود که در راستای توسعه جنگل‌کاری در کشور این اعتبارات در سال جاری افزایش یافته‌ است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سال جاری ۵۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی در ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در مستثنیات مردم در راستای تحقق شعار جهش تولید در سطح کشور  انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمین مورد نیاز در قالب طرح جنگل‌کاری اقتصادی برای کاشت گونه‌های مثمر از جمله سماق و بنه توسط سازمان حنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در قالب قراردادهای ۱۵ ساله در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد و چنانچه بهره برداری و مراقبت بهره برداران از این جنگل‌ها مشهود و ملموس باشد،  قرارداد آنان به مدت ۱۵ سال دیگر تمدید می‌شود.

غیبی گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح ۷۰ هزار تن به محصولات باغی و محصولات گونه‌های مثمر جنگلی کشور افزوده شود و جوامع محلی می‌توانند در سطح کشور با مراجعه به ادارات  منابع طبیعی در سطح شهرستان‌ها و استان‌های کشور از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: طرح ۵۰ هزار هکتاری برای کشت گیاهان دارویی با مشارکت مردم در قالب طرح‌های مرتع داری و بیابان زدایی در راستای بند " ب" ماده ۲۹ و قرارداد ماده ۳ با مساعدت جوامع محلی و تمام مدیران تهیه و اجرایی می‌شود.

غیبی اظهار داشت: اجرای طرح جنگل‌کاری ۴۰۰ هکتاری سرسختی شازند با گونه‌های بلوط و بادامچه کوهی و چپقلی اراک و همچنین ایجاد باغ بوتانیک در منطقه سرسختی شازند را از جمله برنامه‌های مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های این منطقه انتقال و کاشت ۱۸۰ گونه زاگرس در این منطقه در دستور کار این مرکز قرار دارد و همچنین  آمادگی کامل برای تامین منابع مالی و زمین برای اجرای طرح جنگل‌کاری در منطقه سرسختی  شهرستان شازند وجود دارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول