اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

علمای اهل تسنن خراسان شمالی: حمایت از فلسطین و بیت‌المقدس یک تکلیف شرعی و دینی است

علمای شاخص اهل سنت خراسان شمالی بابیان اینکه روز جهانی قدس، نماد وحدت و همدلی مردم جهان با ملت ستمدیده و مظلوم فلسطین است، اظهار داشتند: حمایت از فلسطین و بیت‌المقدس تکلیف شرعی و دینی تمامی امت‌های اسلامی است و امروز تنها حامی و مدافع سرسخت مظلومان جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

علمای اهل تسنن خراسان شمالی: حمایت از فلسطین و بیت‌المقدس یک تکلیف شرعی و دینی است

علمای شاخص اهل سنت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد بابیان اینکه روز جهانی قدس، نماد وحدت و همدلی مردم جهان با ملت ستمدیده و مظلوم فلسطین است، اظهار داشتند: حمایت از فلسطین و بیت‌المقدس تکلیف شرعی و دینی تمامی امت‌های اسلامی است و امروز تنها حامی و مدافع سرسخت مظلومان جهان در مقابل ظالمان و کافران، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ایای (مدضله العالی) می‌باشند.

گرامیداشت روز جهانی قدس یک وظیفه دینی و شرعی است

حاج آخوند گلدی کمالی عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در خراسان شمالی گفت: گرامیداشت روز جهانی قدس وظیفه‌ای دینی و شرعی است تا فریاد و صدای مظلومیت مردم سرزمین فلسطین را به گوش جهانیان رسانده و خفتگان را بیدار سازد.

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی اهل سنت شهرستان راز وجرگلان خاطرنشان کرد: از دیدگاه کتاب و سنت، فلسطین و بیت المقدس از مکان‌های مقدس اسلامی بوده و قدس شریف به‌عنوان قبله‌گاه اول مسلمین، متعلق به‌تمامی امت‌های اسلامی است، و در حال حاضر رژیم صهیونیستی این مکان شریف را تجاوز کرده و هرسال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان اعتراض خود را  نسبت به جنایات این رژیم جعلی و غاصب نشان می‌دهند.

وی ضمن محکوم نمودن جنایت‌های غیرانسانی رژیم جعلی صهیونیستی تصریح کرد: این‌ها رژیمی کوچک هستند که بدون حمایت آمریکا و کشورهای استکباری نمی‌تواند کاری انجام دهد اما این جنایتکاران فراموش نکنند که جمهوری اسلامی ایران هرگز به آنان  اجازه رسیدن به اهداف شومشان را نخواهد داد.

آخوند کمالی بیان داشت: مسجدالاقصی خط قرمز مسلمانان است و مسلمین هیچ زمانی از ارزش‌های بزرگ خود مثل مسجدالاقصی نخواهند گذشت و بلکه با گرامی داشتن روز جهانی قدس، به مردم فلسطین قوت قلب خواهند داد.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در خراسان شمالی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم به‌عنوان الگوی کشورهای اسلامی و تنها کشور در جهان، از مظلومان و ستمدیدگان حمایت می‌کند و حمایت از اهل سنت فلسطین را وظیفه خود می‌داند و مقام معظم رهبری تمامی امت‌های اسلامی را در خصوص مسائل جهان اسلام و حمایت از مردم مظلوم فلسطین حمایت و راهنمایی می‌کنند که بیش‌ازپیش جامعه اهل سنت خراسان شمالی از رهبر فرزانه انقلاب از صمیم قلب قدردانی و تشکر می‌نماید.

روز قدس، موعد نمایش انسجام امت اسلامی با استکبار جهانی و جیره‌خوارانش است

عالم دینی اهل سنت خراسان شمالی نیز ضمن محکوم نمودن جنایت‌های غیرانسانی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی در جهان افزود: ازآنجایی‌که آمریکا به دنبال زورگویی و تصرف ظالمانه است و به ظن خودش حاکم بلامنازع روی زمین است، هیچ‌کدام از قوانین و عرف بین‌المللی را قبول ندارد و یکه‌تازی می‌کند ولی کور خوانده است و امروز موقعیت طوری نیست که آمریکا بتواند برجهان حاکمیت بکند.

حاج خالمحمد آخوند سرفراز، مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم راز و جرگلان اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی جهان اسلام امروز، مسأله قدس است و همان‌طوری که امام راحل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس (روز اتحاد و انسجام مسلمین علیه مسکتبران) نام‌گذاری کردند، ما جامعه اهل سنت خراسان شمالی نیز همگام با مسلمانان جهان، این روز را گرامی داشته و خشم و انزجار خودمان را کفاران و جنایتکاران ازجمله آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فریادخواهیم زد.

عالم دینی اهل سنت خراسان شمالی بیان داشت: مسلمانان در روز جهانی قدس به تمام دنیا می‌گویند که تا آخرین روز آزادسازی قدس درصحنه ایستاده‌اند و  خواهند ایستاد و به مستکبرین هرگز اجازه تجاوز به کشورهای اسلامی نخواهند داد.

وی تصریح کرد: وظیفه تمامی مسلمانان است که از فلسطین و بیت‌المقدس به‌عنوان قبله اول، حمایت‌های لازم را داشته باشند و یارو یاور فلسطین باشند.

روز قدس، روز حمایت از آرمان‌های پیامبران و امامان است

امام‌جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان گفت: روز جهانی قدس، روز حمایت از ستمدیدگان که همانا از آرمان‌های پیامبران و امامان الهی بود، می‌باشد که همه مسلمین جهان وظیفه‌دارند در این روز، جهت مقابله با تروریست‌های جهانی و جنایتکاران به پا خیزند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرئیل سر دهند.

حاج آخوند رحیم آخوند صمدی امام‌جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان نیز با اشاره به سخنان بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حفظ وحدت مسلمین در مقابله با رژیم صهیونیستی نیز اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) بارها تاکید کردند اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند می‌توانند رژیم اشغالگر قدس را برای همیشه از صفحه روزگار حذف کنند.

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۳۰ هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که تقریباً همه آن‌ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول