اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرونا مانند آنفولانزا بیماری مقطعی نیست/ صبر، کلید موفقیت در مقابله با «ویروس منحوس»

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرونا ویروس مانند آنفولانزا بیماری مقطعی نیست و طولانی مدت‌تر است به همین علت نیازمند صبر و حوصله بیشتری است.

کرونا مانند آنفولانزا بیماری مقطعی نیست/ صبر، کلید موفقیت در مقابله با «ویروس منحوس»

حسین بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: از ورود  ویروس کرونا به کشور نزدیک 90 روز گذشته است، اما متاسفانه این ویروس همچنان در حال فعالیت است، لازم است که همچنان مراقبت‌های لازم را داشته باشیم چرا که هرگونه سهل‌انگاری خطر افزایش موارد ابتلا را در پی خواهد داشت.

 وی ادامه داد:  توصیه می‌شود حتی‌المقدور از حضور در اماکن شلوغ و مسافرت کردن پرهیز شود و اگر قرار است مشاغل ضروری به کار برگردند باید فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل ها و مقررات بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از آنجا که ویروس کرونا در حین صحبت با دیگران هم می‌تواند انتقال یابد، لازم است در هر مکانی حداقل فاصله یک و نیم متری را با دیگران و همچنین شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را رعایت کرد.

بیگلری تصریح کرد: استفاده از ماسک باید به صورت صحیح و در بازه زمانی مشخص صورت گیرد، ماسک زدن را در مکان‌های شلوغ و برای مدت کوتاه توصیه می‌شود.

وی افزود:در هنگام استفاده از ماسک مراقب باشیم دست‌ها به صورت و به‌خصوص به چشم‌ها برخورد نکند و  بعد از استفاده از ماسک حتما آن‌ها را به صورت بهداشتی دفع کنیم  که خطر انتقال ویروس از بین برود.

بیگلری خاطرنشان کرد: بیماری کرونا ویروس به ویژه برای سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، آسم و فشار خون بالا دارند، می‌تواند به طوری جدی جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

وی افزود: با علائم هشدار توسط متولیان امر سلامت باید بیشتر مراقب باشیم چرا که این بیماری نیازمند صبر و استقامت است  به‌خصوصمی‌تواند جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

وی گفت: سرفه، تنگی نفس و تب از علائم بیماری کرونا است و ممکن است در برخی موارد سبب اختلال در حس چشایی و بویایی افراد شود.

وی گفت: این ویروس منحوس مانند آنفولانزا بیماری مقطعی نیست و طولانی مدت‌تر است به همین علت نیازمند صبر و حوصله بیشتری است و تمامی مردم باید به صورت مشارکت اجتماعی آن را جدی بگیرند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول