اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برداشت گل محمدی از مزارع نوین اسفراین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از برداشت گل محمدی در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع ۵۰ هکتار گل محمدی کشت‌شده در اسفراین تاکنون برداشت ۳۱ هکتار از این باغات آغازشده است.

برداشت گل محمدی از مزارع نوین اسفراین آغاز شد

فائزه تاج‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین در حاشیه بازدید از برداشت گل از مزارع گل محمدی شهرستان اسفراین اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی و برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت جهاد کشاورزی شهرستان، توسعه، ترویج و کشت محصولات کم آب طلب ازجمله گل محمدی، پسته، زعفران، گیاهان دارویی و ... در دستور کار قرارگرفته و در همین راستا در سنوات اخیر تاکنون ۵۰ هکتار گل محمدی در شهرستان کشت‌شده که ۳۱ هکتار آن بارده شده و در سال جاری نیز توسعه آن جزء اولویت‌های مدیریت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت: میزان مصرف کم آب، زودبازده بودن طرح و برگشت سریع سرمایه، بالا بودن عملکرد در مقایسه با سایر محصولات کم آب طلب، سازگاری با شرایط اقلیمی شهرستان، کم آفت بودن و درنهایت افزایش سطح درامد کشاورزان از مزایای کشت گل محمدی است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک مراحل ساخت و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری و تهیه اسانس نیز توسط یکی از باغداران گل محمدی در شهرستان آغاز خواهد شد تا گل‌کاران دغدغه‌ای بابت  فروش گل نداشته باشند و زنجیره تولید، فراوری و ارزش‌افزوده این محصول در همین شهرستان شکل گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول