اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم ایجاد زیرساخت‌های تجهیز معادن سمنان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز تجهیز معادن و اتخاذ سیاست‌های مناسب حمایتی از ملزومات توسعه این بخش در استان است.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های تجهیز معادن سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل صبح امروز در حاشیه بازدید از معادن جنوب سمنان اظهار کرد: با توجه به وجود منابع معدنی غنی در استان سمنان و با توجه به اینکه منابع معدنی جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان، بدیهی است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه، بهره‌برداری بهینه از این منابع معدنی جزو ضروریات بوده و لازمه تحقق این امر، توجه ویژه به راهکارهای کارشناسی در جهت توسعه معادن است.

 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برخی از این راهکارها بیان کرد: با توجه ویژه به راهکارهای کارشناسی می‌توان در جهت توسعه معادن، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش سهم ارزش‌افزوده فرآورده‌های معدنی قدم‌های خوبی برداشت.

تشنه‌دل تکمیل فعالیت‌های اکتشافی و توسعه و تجهیز معادن بزرگ و بهره‌برداری بهینه از این ذخایر معدنی را از مهم‌ترین راهکارهای توسعه معادن عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز تجهیز معادن و اتخاذ سیاست‌های مناسب حمایتی از ملزومات امر توسعه در بخش معدن استان سمنان است.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های موجود در بخش معدن استان سمنان خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات، وجود مشکلات مربوط به محدودیت منابع طبیعی، محیط‌زیست، محدودیت‌های قانونی موجود در زمینه واگذاری محدوده‌های معدنی، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در مناطق جنوبی استان با توجه به تمرکز معادن فلزی در این بخش از مهم‌ترین مسائل و مشکلات این حوزه است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول