اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستگاه تب‌سنج طبی غیرتماسی نیاز مراکز مختلف را رفع کرد

یک شرکت دانش‌بنیان توانست به دانش فنی «تب سنج طبی غیرتماسی با فناوری مادون قرمز» دست یابد که این محصول از نظر کیفیت برتر از برند چینی است.

دستگاه تب‌سنج طبی غیرتماسی نیاز مراکز مختلف را رفع کرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با شیوع کرونا استفاده از تب سنج برای کنترل دمای بدن گسترده شد. محصولی مورد استفاده و کاربردی در  مکان‌هایی که در آنها رفت و آمد زیاد بود. تب سنج‌ها یکی از تجهیزات برای مقابله با کرونا به شمار می‌روند. محصولات با برند چین در بازار به وفور یافت می‌شد تا اینکه اسفند ماه یک شرکت دانش بنیان برای بومی سازی آن اقدام کرد و توانست به دانش فنی ساخت «تب سنج طبی غیرتماسی با فناوری مادون قرمز» دست یابد. محصولی که از نظر کیفیت برتر از برند چینی است.

هادی قزاقی مدیر عامل شرکت دانش بنیان سامانه‌های دما نور انرژی سدنا درباره این محصول گفت: با شیوع کرونا در کشور خط تولید این محصول را راه اندازی کردیم و این اقدام خود به اشتغالزایی  شد و در شرایطی که کرونا رکود را به بسیاری از کسب و کارها تحمیل کرد، راه اندازی این خط تولید برای ۲۳ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

وی ادامه داد: تا کنون ۳ هزار دستگاه تب سنج به مراکز گوناگونی مانند بیمارستان‌ها، مراکز ورزشی، دانشگاه‌ها عرضه شده است و با تخفیف مناسبی در اختیار مدارس، آموزشگاه‌ها و مساجد قرار می‌گیرد.

قزاقی درباره فناوری موجود در این محصول «ایران ساخت» گفت: فناوری موجود در این تب سنج بر پایه مادون قرمز است. امواج به پیشانی فردی که نیاز است دمای بدن او اندازه گرفته شود تابانده می‌شود و با اندازه گیری اختلاف انرژی رفت و برگشت  امواج و پردازش آن اختلاف دما برآورد می‌شود.

ورود به بازار سایر کشورها

 «تب سنج طبی غیرتماسی با فناوری مادون قرمز» محصول ایران ساخت که در بازاری که محصولات چینی به وفور یافت می‌شود توانسته است برتری خود را اثبات کند. این محصول تولید داخل با وجود کیفیتی مشابه نمونه‌های خارجی اما با قیمتی کمتر به فروش می‌رسد. این محصول از اواخر اسفند ماه سال گذشته مجوز‌های لازم از سازمان ملی استاندارد را دریافت کرده است و با ثبت در سامانه آی مد مراحل ارزیابی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و گواهی فروش موقت 6 ماهه خود را گرفت. همچنین در 5 بیمارستان تهران دستگاه با حضور ۱۵۰ بیمار تست شد و در مقایسه با نمونه خارجی سربلند بیرون آمد.

علاوه بر این این شرکت فناور توانسته با ورود به بازارهای بین ‌المللی و مذاکره با کشورهای همسایه از جمله عراق و روسیه نیازهای مربوط به این محصول را تامین کند و قدم بزرگی در راستای اهداف صادراتی خود بردارد.

این شرکت دانش بنیان همچنین تولید ترموستات‌های هوشمند دیجیتالی را بومی کرده است و از سال ۹۳ تا کنون ۵۰۰ هزار دستگاه را وارد بازار کرده است. فناوری ساخت تب سنج و این ترموستات‌ها بسیار به یکدیگر شبیه است و همین علتی برای دستیابی به فناوری ساخت تب سنج در مدتی کوتاه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول