اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمدار صهیونیست: با طرح الحاق کرانه باختری مخالفت می‌کنم

رئیس اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) می‌گوید قصد دارد به طرح کابینه برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری رأی منفی بدهد.

سیاستمدار صهیونیست: با طرح الحاق کرانه باختری مخالفت می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست گفت به دلیل اینکه طرح کابینه برای الحاق کرانه باختری و غور اردن به فلسطین اشغالی را بیشتر از اینکه توافقی سیاسی باشد، اقدامی یک‌طرفه می‌داند، با آن مخالفت خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع»، لاپید شامگاه یکشنبه در این باره توضیح داد: «من با طرح الحاق مخالفت می‌کنم زیرا اقدامی یک‌جانبه است. من با اعمال حاکمیت بر غور اردن و ۱۳ نقطه شهرک‌ها بدون هماهنگی با اردنی‌ها موافق نیستم. [زیرا آن اقدام] بدین معناست که توافق صلح لغو شود و این نیز بخشی از یک فرایند سیاسی واقعی نیست».

وی سپس به انتقاد از نتانیاهو پرداخته و گفت: «تنها دلیلی که آنها به صحبت درباره الحاق ادامه می‌دهند این است که نتانیاهو می‌خواهد افکار عمومی را منحرف کند. این سبک نتانیاهو است، مسئله‌ای سیاسی را مطرح می‌کند تا دیگران درباره چیزی که او نمی‌خواهد، حرف نزنند».

این سیاستمدار صهیونیست با انتقاد از توافق «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه ائتلافی با نتانیاهو، تصریح کرد: «نیم میلیون نفر بیکار در خانه نشسته‌اند و کسب‌وکارهای کوچک در حال نابود شدند اما این آقایان در حال فراهم کردن شغل برای خودشان هستند... این، کابینه فراگیر نیست، کابینه‌ای به رهبری نتانیاهو است».

لاپید ضمن زیر سوال بردن توافق نخست‌وزیری چرخشی گانتز با نتانیاهو، افزود: «به نظرم، کسی نیست که باور داشته باشد [نخست‌وزیری] چرخشی واقعا اجرا شود، حتی خود گانتز. هیچ کابینه فراگیری به رهبری نتانیاهو وجود ندارد، کسی که نفرت‌پراکنی را به تخصص خود تبدیل کرده، کسی که در تمام عمرش فقط باعث شده نیمی از مردم، از نیم دیگر متنفر باشند».

وی با بیان اینکه گانتز، هواداران ائتلاف چپ را فریب داده، گفت: «نتانیاهو، رأی‌دهندگان خود را نفریفت. گانتز و [گابی] اشکنازی اما به طرفداران خود گفتند با نخست‌وزیری که سه مورد اتهام کیفری دارد، متحد نمی‌شوند. آنها حتی من را هم فریب دادند. امروز آنها سوگند وفاداری به مردی یاد کردند که در عرض یک هفته با دادگاه [اتهام] خیانت در امانت مواجه است».

لاپید پیشتر نیز تهدید کرده بود به محض پایان یافتن بحران ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، احزاب اپوزیسیون کابینه جدید تل‌آویو را سرنگون خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول