اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آمریکایی هایی که تره هم برای ترامپ خُرد نمی کنند/انتقاد خالق «ماتریکس» از خانواده رئیس جمهور!

«لیلی واچوفسکی» از «ایوانکا ترامپ» و «الون ماسک» بابت استفاده بدون اجازه از رفرنس های فیلمش انتقاد کرد. این درحالیست که تنها از یک عبارت کوتاه فیلم در یک توئیت استفاده شده که نشان از سطح نارضایتی عمومی از ترامپ دارد.

آمریکایی هایی که تره هم برای ترامپ خُرد نمی کنند/انتقاد خالق «ماتریکس» از خانواده رئیس جمهور!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، صبح روز یکشنبه، مدیر عامل شرکت تسلا و SpaceX یک توییت رمزآلود منتشر کردند که «قرص قرمز را بخور»  بگیرید. این توئیت همراه بود با ایموجی یک رُز قرمز.

«لیلی واچوفسکی» خالق ماتریکس نمی خواهد خانوده ترامپ حتی یک عبارت از فیلمش را استفاده کنند. البته این عبارت این روزها  معنا و مفهومی استعاری در فرهنگ واژگان سیاسی آمریکا پیدا کرده است.

او از «ایوانکا ترامپ» و «الون ماسک» بابت استفاده بدون اجازه از رفرنس های فیلمش انتقاد کرد. این درحالی است که تنها از یک عبارت کوتاه فیلم در یک توئیت استفاده شده که نشان از سطح نارضایتی عمومی از ترامپ دارد.

همه علاقمندان و دنبال کنندگان آمریکایی فیلم های هالیوودی می دانند که عبارت «قرص قرمز را بخور» دیالوگی معروف از فیلم موفق و معروف علی تخیلی «ماتریکس» ساخته خواهران «واچوفسکی» است.

در این فیلم ، مورفئوس (لورنس فیشبورن) به شخصیت نئو (کیانو ریوز) نشان می دهد که او در یک شبیه سازی رایانه ای زندگی می کرده است. او به «نئو»(Neo) یک گزینه پیشنهاد می دهد: یک قرص آبی بگیرد و به زندگی اش برگردد و همه چیز را فراموش کند، یا یک قرص قرمز بخورد تا حقیقت را در مورد ماتریس و واقعیت جعلی او بفهمد.

ازینرو، عبارت «قرص قرمز را بخور» در خرده فرهنگ اینترنت معنای جدیدی به خود گرفته است و معمولاً به عقاید سیاسی محافظه کار اشاره دارد.

حالا عبارت «قرص قرمز را بخور» می تواند به معنای تغییر مسیر سیاسی به سمت جناح راست گرا باشد و اغلب در مجامع اینترنتی مربوط به دونالد ترامپ یا گروه های حقوق بشر مورد استفاده قرار می گیرد.

الون ماسک نیز که همین عبارت را توئیت کرده بود به موضوعی بحث برانگیز و اختلاف نظرهای زیادی در پی داشت و تا بعد از ظهر یکشنبه بیش از ۱۹۰،۰۰۰ لایک داشت.

ایوانکا ترامپ نه تنها بابت استفاده از این عبارت که از جنبه حقوق متعلق به خانم واچوفسکی بود، عذرخواهی نکرد بلکه با تمسخر نوشت: «خورده شد»(در جواب عبارت «قرص قرمز را بخور). همین پاسخ به رد و بدل شدن پاسخ های توهین آمیز از جانب دو طرف شد.

اینچنین اخباری حاکی از سطح نارضایتی عمومی از ترامپ است که به خانواده او نیز تعمیم یافته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول