اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای ۷۲ طرح گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی/ ۲۷۵ نفر شاغل می‌شوند

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی گفت: تاکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل این گلخانه‌ها برای ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

اجرای ۷۲ طرح گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی/ ۲۷۵ نفر شاغل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طرح نهضت گلخانه‌ای و توسعه کشت گلخانه‌ای در استان از سال گذشته آغاز شده است.

سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن محصول از گلخانه‌ها برداشت شده است

 

 

وی با اشاره به وجود ۷۲.۳ هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان، بیان داشت: سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن محصول از این گلخانه‌ها برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ها در استان منعقد شد، گفت: در طرح نهضت گلخانه‌ای ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای پیش‌بینی شده است.

امسال بحث جهش تولید با پیش‌بینی توسعه ۶۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان دنبال می‌شود

 

 

رضایی با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۳۰ نفر به‌صورت مستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند، تبیین کرد: امسال بحث جهش تولید با پیش‌بینی توسعه ۶۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان دنبال می‌شود.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طرح برای احداث گلخانه به بانک‌های عامل استان معرفی شده و برای پرداخت در حال بررسی است، بیان داشت: از این رقم چهار طرح با وسعت ۱۸.۵ هکتارو ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در کارگروه ملی بررسی و تأیید شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی عنوان کرد: تاکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل این گلخانه‌ها دو هزار تن به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان افزوده می‌شود و برای 95 نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند اما به‌دلیل عدم ابلاغ یارانه متوقف مانده اند

 

 

رضایی در خصوص دریافت تسهیلات، اعلام کرد: این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند اما متأسفانه تاکنون به‌دلیل عدم ابلاغ یارانه تسهیلات طرح‌های آنان متوقف مانده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول