اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

افزایش 15 درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از این ماه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هم اکنون یک میلیون و 543 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند و در راستای تبصره 14 نیز 626 هزار خانواده نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از اردیبهشت امسال، مستمری این افراد 15 درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش 15 درصدی مستمری  خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از این ماه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات زیادی برای حمایت از نیازمندان و مددجویان کمیته امداد صورت گرفته است.

وی بیان داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان هرساله در دستور کار کمیته امداد در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و تمام مساجد کشور به عنوان مراکز نیکوکاری اقداماتی در جهت حمایت از نیازمندان انجام می‌دهند که امسال هم شاهد آن بودیم که مساجد خودجوش، بسته‌‌های غذایی را با توجه به محدودیت‌ها و با اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای نیازمندان تهیه و توزیع می‌کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: یکی از اقدامات مهمی که در این دوره اتفاق افتاد، اطعام مهدوی بود که به نام 313 آشپزخانه آغاز شد و در حال حاضر به 1700 آشپزخانه رسیده است و تا پایان ماه مبارک رمضان 5 میلیون غذای گرم قرار بود توزیع شود ولی بر اساس آخرین آمار تا شب گذشته 6 میلیون و 665 هزار وعده غذای گرم توزیع شده است و پیش‌بینی ما این است که این عدد به 7 میلیون تا پایان ماه مبارک رمضان افزایش یابد.

بختیاری گفت: در حال حاضر حدود 75 هزار نفر از افراد جهادگر در بیش از 1700 آشپزخانه فعالیت می‌کنند و در این راستا دستگاه‌های مختلفی از جمله سپاه، قرارگاه خاتم، خیریه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند.

وی بیان داشت:‌ برای مناطق محروم و کم برخوردار نیز بسته‌های غذایی در نظر گرفته شده است که تا کنون بالغ یک میلیون و 390 هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته 200 هزار تومان توزیع شده است. در همین راستا 3 میلیون و 500 هزار بسته نیز سپاه پاسداران، بیش از یک میلیون بسته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، 700 هزار بسته آستان قدس‌رضوی، 250 هزار بسته جمعیت هلال‌احمر، 70 هزار بسته قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در بین نیازمندان توزیع کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون یک میلیون و 543 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند و در راستای تبصره 14 نیز 626 هزار خانواده نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از اردیبهشت امسال، مستمری این افراد 15 درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در همین راستا  خانواده یک نفره 282 هزار تومان، دو نفره 492 هزار تومان، سه نفره 661500 تومان، چهار نفره 851 هزار و 500 تومان و پنج‌نفره و بالاتر نیز 987 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

بختیاری اظهار کرد: قطعا برای یک خانواده‌ای که 5 نفر هستند مستمری 987 هزار تومانی کم است و در همین راستا خیرین خدمات دیگری را به مددجویان ارائه می‌دهند که این خدمات با کمک کمیته امداد توزیع می‌شود که از جمله آن تأمین هزینه‌های تحصیلی، اجاره منزل و همچنین درمان این افراد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: از سال 98 تا کنون تمامی مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سازمان بیمه سلامت کشور قرار گرفته‌اند و دفترچه بیمه برای آنها صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است که در همین راستا نیز طرح‌های اشتغال‌زایی برای این افراد در نظر گرفته شده و بر اساس برنامه پنج‌ساله ششم توسعه هر ساله دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد باید 100 هزار فرصت شغلی ایجاد کنند که از این تعداد 70 هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد و 30 هزار برای سازمان بهزیستی است.

بختیاری افزود: در سال نخست برنامه پنج‌ساله ششم توسعه 170 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شد که تا کنون بیش از 400 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد حمایتی ایجاد شده است و 4710 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده و برای سال 99 نیز بر اساس لایحه بودجه سال 99 دولت، مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که با مساعدت نمایندگان این رقم به 4 هزار و 900 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و نهایتاً در سال جاری 200 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در همین راستا طرح‌های ویژه‌ای برای کارآفرینانی داریم که از مددجویان کمیته امداد استفاده کنند و چنانچه آنها از این افراد در کارگاه‌ها استفاده کنند به ازای هر 10 اشتغال، 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: با توجه به اشتغال ایجاد شده از سال 74 تا 97، 750 هزار خانواده کمیته امداد خودکفا شدند و از شاخه حمایتی خارج شدند.

وی به دیگر خدمات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سال 98 به 66 هزار زوج کمک هزینه ازدواج پرداخت شده که ارزش ریالی آن 200 میلیارد تومان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امیدوار هستیم که مجلس یازدهم کمک‌های ویژه‌تری را برای مددجویان کمیته امداد داشته باشد.

وی درباره افراد سالمند تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: 19 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که از این میان یک میلیون و 500 هزار نفر سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت:‌ در حوادث سال 98، 395 میلیارد ریال برای تأمین اقلام مورد نیاز 77 هزار خانوار که لوازم خانگی‌شان از بین رفته بود با حمایت خیرین تأمین و پرداخت شد و اقداماتی نیز در جهت ترمیم و ساخت منازل مددجویان کمیته امداد صورت گرفت.

وی گفت: همچنین در ارتباط با سهام عدالت 3 میلیون و 500 هزار مددجو از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و پیامک‌های آن نیز برای این افراد ارسال شده است.

وی یادآور شد: با توجه به سیل اخیر 500 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد واحدهای مسکونی‌شان دچار آسیب شد که نیاز به تأمین و بازسازی داشت که تمامی 500 هزار خانه تأمین شده است و 10 هزار واحد احداثی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ‌389 هزار دانش‌آموز در سال 98 تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که از این تعداد 197 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 192 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند که بالغ بر 560 میلیارد ریال هزینه تحصیل این دانش‌آموزان شده است.

وی به برگزاری جشن‌های نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته 56 میلیارد تومان در این جشن جمع‌آوری و به دانش‌آموزان تحت پوشش اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 57 هزار دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از خدمات تحصیلی استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: با آغاز شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان توسط بنیاد مستضعفان 70 میلیارد تومان برای ایتام در نظر گرفته شد در شب نوزدهم ماه مبارک مبلغ 500 هزار تومان در کارت‌های بانکی این ایتام واریز شد.

وی افزود: در حال حاضر 6 میلیون صندوق صدقه خانگی در منازل وجود دارد که با توجه به شیوع ویروس کرونا جمع‌آوری پول‌های آنها در اسفند غیرممکن بود که در همین خصوص نیز سامانه پیامکی برای صدقات در نظر گرفته شد و هموطنان با ارسال شماره یک به 8877 می‌توانند پرداخت صدقه داشته باشند.

وی درباره زکات و فطریه نیز گفت: به زودی نحوه جمع‌آوری فطریه در روز عیدفطر نیز اعلام خواهد شد و خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق کد دستوری #8877*و شماره کارت 60379979000010000 کمک‌های خود را اهدا کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: بر اساس برنامه پنج‌ساله ششم در سال 98 بیش از 56 هزار و 899 واحد مسکونی در نظر گرفته شده که از این تعداد 9224 واحد روستایی، 5640 واحد در مناطق شهری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول