اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توزیع مهربانی میان باربران بازار تهران

در روزهای تعطیلی بقاع متبرکه ایثار، سخاوت و بخشش در این مکان‌ها ساری و جاری است و خادمان امامزاده زید(ع) در یکی از اقدامات خود بیش از هفت هزار بسته مواد غذایی را بین باربران و کارگران روزمزد بازار تهران و محرومان حاشیه شهر توزیع کردند.

توزیع مهربانی میان باربران بازار تهران

خبرگزاری فارس از تهران؛ نیاز گلی: با مشکلاتی که کرونا در کشورمان ایجاد کرده نه تنها مردم ضعیف و ناامید نشدند بلکه روزبه‌روز صف مهربانی طویل‌تر می‌شود و پس از سه ماه از ورود این مهمان ناخوانده به کشورمان، همدلی و مودت با قوت ادامه دارد و همه مردم کشورمان در هر قشری و هر جایگاهی که قرار دارند کمر همت بسته و برای یاری هم‌نوعان خود به پا خواسته‌اند تا بار دیگر عیار مردانگی خود را به رخ جهانیان بکشند.

کرونا شاید کسب و کار عده زیادی از شهروندان را دچار آسیب کرد اما حریف مهربانی و بخشش مردم کشورمان نشد و پس از هجوم این ویروس منحوس، گروه‌های جهادی بسیاری در سراسر کشور تشکیل شدند تا جهادگران عرصه خدمت و انسان‌دوستی بتوانند با اقدامات جهادی، یاری‌رسان هموطنان خود باشند.

امامزادگان و اماکن مذهبی که همیشه ملجاء و پناه مردم مؤمن کشورمان بودند و هرگاه کسی دچار مشکل می‌شد با حضور در آستان امامزادگان بزرگوار و با پرداختن به دعا و نیایش به آرامش می‌رسید امروز نیز این اماکن معنوی پناه مردم هستند اما به گونه‌ای دیگر. اگر تا سه ماه پیش به امامزاده‌ای می‌رفتیم تا برای حل مشکلات خود دعا کنیم امروز نیز این امامزادگان به نوعی محل اجابت شده‌اند و خادمان آن‌ها به دستگیری محرومان و آسیب دیدگان کرونا می‌روند.

آستان مقدس امامزاده زید(ع) در مرکز بازار تهران و در انتهای بازار بزازها یکی از این مکان‌هایی است که پس از شیوع کرونا خادمان افتخاری آن گروه جهادی با نام مهدویون تشکیل دادند و خدمات جهادی خود را برای مبارزه با این ویروس آغاز کردند.

حجت الاسلام سعید مرادزاده مدیر آستان مقدس امامزاده زید(ع) با اشاره به اقدامات خادمان افتخاری این بقعه متبرکه می‌گوید: پس از درگیری کشورمان با بیماری کووید۱۹، با ظرفیت‌هایی که در این آستان مقدس به واسطه خادمان افتخاری و تلاش‌های اتاق فکر هیأت امناء و مدیریت داشتیم اقدام به ضدعفونی بازار تهران کردیم.

وی با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب(س) این اقدامات را آغاز کردیم، می‌افزاید: پس از تعطیلی بازار، ضدعفونی کردن را تعطیل نکردیم و در مناطق جنوب تهران این خدمات را ادامه داده و هر روز به گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی پرداختیم.

مدیر آستان مقدس امامزاده زید(ع) با بیان اینکه در این مدت ۷هزار بطری محلول ضدعفونی در محلات محروم توزیع کرده‌ایم، ادامه می‌دهد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، برای عمل به منویات رهبر انقلاب اقدامات خود را در راستا انجام دادیم.

حجت الاسلام مرادزاده در رابطه با اجرای رزمایش مواسات و همدلی در آستان مقدس امامزاده زید(ع) می‌گوید: در ابتدای طرح به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان هزار بسته معیشتی توزیع کردیم و با ادامه دادن این طرح، تاکنون ۵هزار بسته تهیه و توزیع شده است که طبق برآوردمان تا آخر ماه مبارک رمضان میزان بسته‌های معیشتی به ۷هزار عدد می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲هزار بسته معیشتی میان باربرهای بازار تهران که به واسطه کرونا بیکار شده‌اند توزیع شد، می‌گوید: بقیه بسته‌ها در مناطق محروم تهران و در اطراف شهرستان‌های ورامین، شهریار و اسلامشهر میان قشر ضعیف و آسیب دیده از کرونا که از طریق بسیج و اصناف شناسایی شده بودند، توزیع شده است.

مدیر آستان مقدس امامزاده زید(ع) با بیان اینکه این بسته‌ها توسط خیران و کمک‌های مردمی تهیه شده است، می‌افزاید: این بسته‌ها شامل مواد غذایی از جمله برنج، روغن، حبوبات، رب و سایر اقلام به ارزش حدودی ۳۵۰هزار تومان است که در طول ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اقدامات جهادی این آستان را تا زمان نابودی کرونا ادامه دهیم.

با حضور جهادگران در صحنه‌های مختلف نبرد با کرونا، هر روز شاهد صحنه‌های زیبایی از همدلی و نوع دوستی هم‌وطنانمان هستیم که با مرام و معرفت خود حماسه‌ای باشکوه خلق می‌کنند تا پس از شکست کرونا با افتخار و غرور از این روزها یاد کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول