اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ربیعی در پاسخ به فارس: نمایندگان مجلس کم‌تر از دوره‌های قبل در دولت به ‌کار گرفته خواهند شد

سخنگوی دولت درباره نامه به وزرا درباره بکارگیری نمایندگان مجلس دهم در دستگاه‌های دولتی گفت: خواهید دید که نمایندگان مجلس در این دوره کم‌تر از دوره‌های قبل در دولت حضور خواهند یافت.

ربیعی در پاسخ به فارس: نمایندگان مجلس کم‌تر از دوره‌های قبل در دولت به ‌کار گرفته خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری، مبنی بر نامه به وزرا درباره به‌کارگیری آن دسته از نمایندگان مجلس دهم که در مجلس یازدهم حضور ندارند، گفت: آنچه در فضای مجازی مطرح شد و برخی اظهارات را در این زمینه دیدم، متاسفانه دقیقاً قلب واقعیت صورت گرفته و هدف چیز دیگری بوده و آنچه که بیان شده قلب واقعیت است. 

سخنگوی دولت بیان داشت: در بحث تفکیک تفکیک وزارت بازرگانی قلب واقعیت صورت گرفته ما دقیقاً به خاطر اینکه در دوران تحریم که زندگی روزانه و معیشت مردم نیاز به تمرکز در حوزه بازرگانی دارد و باید کالا به موقع خریداری شود، به موقع سفارش داده شود و بازار کنترل شود این طرح را داشتیم در حالی که بیان شد این‌ها می‌خواهند وزارتخانه جدید درست کنند که وزارت رانت ایجاد شود. هر تصمیمی می گیرید در نقطه مقابل این اظهار نظر صورت می‌گیرد.

ربیعی تصریح کرد: معمولاً بعد از هر دوره مجلس فشارها برای جذب نمایندگان زیاد می‌شود من به نوبه خودم چه در دوره‌ای که وزارت بودم و چه در دوران قبل شاهد این ماجرا بودم که افرادی بودند که به دستگاه ها و جاهای مختلف زنگ می‌زدند و آدم معرفی می‌کردند. شما به نهادهای عمومی و سایر دستگاه‌های اجرایی و به بنگاه‌هایی که در بخش‌های غیر مستقیم وزارتخانه‌هاست نگاه کنید و ببینید چقدر هر دوره مجلس از این افراد پیدا می کنید. چند روز پیش گزارش‌هایی در دولت بود و مسائلی مطرح شد در مورد اینکه به یک وزارتخانه صنعتی می‌خواهند فشار بیاورند و جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از فشار به دستگاه ها این اقدام در دولت ممنوع شد. هر وزارتخانه‌ای در دولت تصمیم گرفت از این افراد استفاده کند، این موارد در کمیته ای در دفتر دولت بررسی می شود.

ربیعی در مورد اینکه تعدادی از نمایندگان فعلی به دلیل مشکلات اقتصادی رد صلاحیت شده‌اند و چطور ممکن است دولت بخواهد از آنان استفاده کند، گفت: به‌کارگیری نیرو در پست های مدیریتی، شرایط خود را دارد و از دستگاه های مربوطه استعلام خواهد شد. خواهید دید که در این دوره کمتر از دوره های قبل (نمایندگان مجلس) در دولت حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول