" /> " /> " /> " />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نخستین برداشت هلوی نوبرانه در میاندورود/ پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن محصولات

رئیس جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به وجود ۳ هزار و ۴۰۰ هکتاری باغات سیاه ریشه در این شهرستان گفت: نخستین برداشت هلو رقم داودی در روستای حلمسر آغاز شد اما پیش‌بینی ما این است، امسال از این سطح ۷۰ هزار تن محصول برداشت شود.

نخستین برداشت هلوی نوبرانه در میاندورود/  پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن محصولات

سیداسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مازندران با اشاره به سطح ۳ هزار و ۴۰۰ هکتاری باغات سیاه ریشه این شهرستان، گفت: نخستین برداشت هلو "رقم داودی در روستای حلمسر آغاز شد.

وی افزود: در شهرستان میاندورود ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ سیاه ریشه چون؛ "هلو" از ارقام داودی، ۶۰ روزه، کرست، آلبرتا و زعفرانی و "شلیل" از ارقام سایکینگ و سیبی وجود دارد.

علوی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۷۰ هزار تن محصول برداشت شود، ارقام پیش‌رس چون رقم داودی هلو به دلیل نوبرانه بودن قابلیت صادرات ندارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: صادرات محصولات در ارقام‌های میان‌رس و دیررس بهتر اتفاق می‌افتد، در سال جاری قیمت هر کیلو میوه هلو از ۷ تا ۱۰ هزار تومان بسته به میزان کیفیت محصول خواهد بود.

وی عنوان کرد: برداشت هلو وشلیل نیاز به هزینه کارگری زیادی دارد، چون نیاز به چین و برداشت با حساسیت دارد، میزان اشتغال در این بخش به ازای هر هکتار ۸۰ نفر کارگر فصلی است.

علوی یادآور شد: در سال جاری هم سورتینگ‌های فعال در بحث صادرات داریم، سال گذشته صادرات هلو و شلیل را به کشورهای حاشیه دریای خزر و حتی هندوستان داشتیم. 

رئیس جهاد کشاورزی میاندورود تأکید کرد: جای  صنایع تبدیلی میوه در استان مازندران خالی است‌، در این زمینه در صورت ورود سرمایه‌گذار وام و زمین در اختیارشان قرار داده خواهد شد تا در گامی در جهت افزایش اشتغالزایی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: ورود مجوزهای سردخانه در این مناطق بسیار واجب و ضروری است که البته خوشبختانه امسال چند مورد تقاضای سردخانه داشتیم.

علوی تأکید کرد: از باغداران می‌خواهم با ما همراه باشند به‌ویژه در در شناسایی آفت " مگس میوه"  که خوشبختانه تاکنون گزارشی نداشتیم ولی درصورت مشاهده ما در بحث سمپاشی و در اختیار گذاشتن تله‌های کانون این آفت همکاری لازم با باغداران را خواهیم داشت.

  این مسؤول در پایان گفت: زمان برداشت هلو و شلیل از دهه دوم اردیبهشت آغاز و تا انتهای شهریور ادامه خواهد داشت‌. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول