اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

موزه شهر بیرجند تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار بیرجند از هزینه‌کرد یک میلیارد تومانی برای بهسازی ساختمان موزه شهر و مرکز بیرجند شناسی خبر داد و گفت: موزه شهر بیرجند تا قبل از شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

موزه شهر بیرجند تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی جاوید ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روزجهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، اظهار داشت: موزه‌ها مکانی برای گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی کردن و به نمایش گذاشتن نعمت‌های فرهنگی یا طبیعی هستند.

وی موزه‌ها را ابزاری مهم برای تبادل فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگی و ایجاد درک متقابل، همکاری و صلح میان مردمان دانست و بیان داشت: همچنین بافت‌های تاریخی یکی از ارکان ارزشمند و هویت‌بخش در شهرها می‌باشند که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند به نابودی فرهنگ و هویت یک جامعه منجر شود.

شهردار بیرجند با اشاره به آخرین وضعیت موزه شهر و مرکز بیرجند شناسی، مطرح کرد: این ساختمان دارای یک هزار و شش مترمربع اعیان و سه هزار و ۲۹۴ مترمربع عرصه می‌باشد که از سال گذشته عملیات مرمت آن توسط شهرداری آغاز شده است.

جاوید مطرح کرد: این ساختمان به لحاظ معماری یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر بیرجند است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار بر می‌گردد و قرار است در این مرکز، اسناد و آثار تاریخی مربوط به شهر بیرجند و منطقه و همچنین مفاخر شهر بیرجند جهت استفاده عمومی قرار داده شود.

وی از هزینه‌کرد یک میلیارد تومانی برای بهسازی ساختمان موزه شهر و مرکز بیرجند شناسی خبر داد و مطرح کرد: موزه شهر بیرجند تا قبل از شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول