اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فروش 1500 جلد کتاب در طرح «بهارانه کتاب» چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از فروش 1500 جلد کتاب در طرح «بهارانه کتاب99» در استان خبر داد.

فروش 1500 جلد کتاب در طرح «بهارانه کتاب» چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شریفی با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب ٩٩ در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بهارانه کتاب ۹۹ از بیستم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و خریداران کتاب تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح تا سقف ۱۵۰ هزار تومان با یارانه ۲۰ درصد کتاب خریداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی مؤسسه خانه کتاب به عنوان مجری طرح از میزان استقبال مخاطبان و مطالبات کتابفروشان و همچنین نظر به دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست‌های حمایت از کتاب‌فروشان و چرخه نشر با همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب ۹۹ در سراسر کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش مشمول کتاب فروشی‌های چهارمحال و بختیاری نیز شده‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با باقی ماندن دو روز تا پایان طرح بهارانه کتاب۹۹، حدود هزار و پانصد نسخه کتاب به مبلغ ٦٠ میلیون ریال در پنج کتابفروشی سطح استان به فروش رسیده‌ است.

شریفی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ طرح‌های فصلی فروش کتاب را برای هدفمند کردن یارانه نشر آغاز کرد، افزود: در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده‌ شده را از وزارت‌خانه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح بهارانه کتاب در سال ۱۳۹۹ به مدت یازده روز از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه تا پایان روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه با شعار «بهار کتاب، همزمان با بهار دل‌ها» برگزار می‌شود و در طی این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول