اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تفسیر قرآن رهبر انقلاب| دوری از طاغوت و عبودیت دو جهت بعثت انبیاء+فیلم

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به بعثت انبیاء فرمودند: فرستادن پیامبران در قرآن با عنوان بعثت به معنی برانگیخته شدن آمده و معنی آن این است که پیامبران فقط برای آموزش و تعلیم نیامده‌اند بلکه برای برانگیختن انسان‌ها برای عبودیت و اجتناب از طاغوت مبعوث شده‌اند.

تفسیر قرآن رهبر انقلاب| دوری از طاغوت و عبودیت دو جهت بعثت انبیاء+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل با اشاره به بعثت انبیاء فرمودند: فرستادن پیامبران در قرآن به بعثت، به معنی برانگیخته شدن آمده و معنی آن این است که پیامبران فقط برای آموزش و تعلیم نیامده‌اند بلکه برای برانگیختن انسان‌ها برای عبودیت و اجتناب از طاغوت مبعوث شده‌اند.

 

 

در مسأله مبعث نکته‌ای وجود دارد. ارسال رسل و فرستادن پیامبران که برای هدایت بشر است در قرآن مکرر به بعثت تعبیر شده است، یعنی برانگیختن.

بعثت و برانگیختن. این نکته مهمی است، یک مسأله معمولی درس‌آموز نیست. پیامبر فقط نیامده یک چیز‌هایی به مردم یاد دهد بلکه برای برانگیختن انسان‌ها آمده است. بله، درس آموختن و تعلیم هست اما همه این‌ها در قالب بعثت است.

جهت و سمت‌وسوی این برانگیختن هم در قرآن مکرر ذکر شده است. اولاً عبودیت خدا یعنی چارچوب حیات را در خدمت اوامر الهی قرار دادن و ثانیاً  اجتناب از طاغوت.

طاغوت همه ظالمان، پادشاهان خبیث، مثل همه رؤسای جمهور امروزی در آمریکا و بعضی از کشور‌ها، این‌ها طواغیت هستند. معنی اجتناب از طاغوت این نیست که دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی. یک خطی در مقابل خط الهی وجود دارد که خط طاغوت است و کفر به طاغوت همراه و ملازم با ایمان با‌الله است و این جهت بعثت انبیاء است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول