اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران همدان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان از تحصیل بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران خبر داد.

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ام‌کلثوم امیدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف اصلی حوزه‌های علمیه خواهران مهارت‌افزایی علمی و اجتماعی طلاب است تا بتوانیم افراد تأثیرگذاری را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم طلاب باید در جامعه عناصر کنش‌گر و اثرگذاری باشند گفت: به دنبال این موضوع هستیم در حوزه بانوان، دختران و خانواده شاهد فعالیت‌های چشم‌گیر طلاب خواهر باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: برنامه‌ در مدیریت حوزه علمیه خواهران به این شکل است که طلاب از بین اقشار افراد مستعد و فرهیخته انتخاب و با شعار به‌گزینی حرکت شود.

وی با بیان اینکه پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۳۹۹ از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد گفت: احتمال تمدید این زمان نیز دور از ذهن نیست.

امیدی با اشاره به پذیرش در دو سطح عمومی و تکمیلی بیان کرد: سطح عمومی معادل مدرک لیسانس است که در مدارس علمیه ۱۰ شهرستان استان همدان پذیرش انجام می‌شود و ۹ مدرسه با مدرک دیپلم و مدرسه علمیه خواهران سامن با مدرک سیکل نیز پذیرش دارد.

افزایش شرط سنی در پذیرش مقطع عمومی

وی بیان کرد: از شرایط اختصاصی پذیرش در سطح ۲ می‌توان به دارا بودن مدرک دیپلم یا لیسانس با معدل کل ۱۲ اشاره کرد ضمن اینکه دانش‌اموزان مقطع متوسطه به شرط ارائه مدرک دیپلم تا پایان شهریور ماه امکان ثبت‌نام و پذیرش را دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان اضافه کرد: شرط سنی در این مقطع ۴۰ سال است که نسبت به سال‌های گذشته با توجه به حذف شیوه نیمه‌حضوری افزایش یافته است.

وی گفت: امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا آزمون عمومی کتبی برگزار نمی‌شود و جذب بر اساس صلاحیت‌های عمومی و معدل انجام می‌شود.

امیدی با بیان اینکه مدرسه علمیه شهرستان سامن که با مدرک سیکل پذیرش انجام می‌دهد، دارای شرط سنی حداقل ۱۷ سال و معدل ۱۵ است ادامه داد: در مقطع تکمیلی نیز که معادل مدرک کارشناسی ارشد است.

وی گفت: در سطح استان یک مدرسه به نام مؤسسه آموزش عالی فدک در شهر همدان فعال است که این مدرسه در چهار رشته تفسیر علوم قرآن کریم، کلام اسلامی، فقه و اصول و اخلاق اسلامی به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری پذیرش انجام می‌‌شود.

۱۵۲ استاد در مدارس علمیه خواهران مشغول تدریس هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران همدان تصریح کرد: از شرایط عمومی ثبت‌نام دارا بودن دانشنامه سطح دو یا کارشناسی مدرسه عالی شهید مطهری یا جامعه‌المصطفی با معدل ۱۴ است و شاغلین به تحصیلی مشروط به اینکه دانشنامه خود را تا پایان شهریور ارائه بدهند می‌توانند در این مقطع ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: شرایط اختصاصی در شیوه حضوری و نیمه‌حضوری ساکن بودن داوطلب در شهری که مدرسه ثبت‌نام می‌کند و عدم اشتغال به تحصیل به صورت هم‌زمان در دو رشته تحصیلی است و از شرایط اختصاصی شیوه غیرحضوری معدل حداقل ۱۷ است.

امیدی افزود: پذیرش سطح سه منوط به قبولی در آزمون ورودی است که زمان آزمون ورودی در سال جاری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در سطح کشور متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۲ استاد در مدارس علمیه خواهران استان همدان مشغول تدریس هستند گفت: در سطح استان همدان ۱۵۰۰ طلبه جاری و هزار و ۴۱۴ طلبه فارغ‌التحصیل در مقطع سطح ۲ و در مقطع سطح سه ۱۵۸ طلبه جاری مشغول به تحصیل و قریب ۷۹ طلبه فارغ‌التحصیل در این مقطع وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران همدان در ادامه درباره فعالیت‌های طلاب خواهر در ایام مبارزه با ویروس کرونا اذعان کرد: در این ایام طلاب استان بسیار فعال بودند و قرارگاه‌های جهادی متعددی در سطح استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب به صورت ویژه از فعالیت جهادی بانوان مدرسه علمیه در شهرستان نهاوند تقدیر کردند باعث شد که بانوان در شهرستان‌ها فوج فوج به مدارس علمیه خواهران جهت فعالیت‌های جهادی رجوع کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در استان همدان با بیان اینکه در تمام مدارس علمیه خواهران در سطح استان به کمک طلاب و خیرین رزمایش کمک مؤمنانه با موفقیت در چند مرحله انجام شد، تأکید کرد: بالغ بر ۱۶۵ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی از طلاب جمع‌آوری و به خانواده‌های آسیب‌پذیر بسته‌های حمایتی اعطا شد.

وی از دلجویی از خانواده متوفیان کرونایی توسط طلاب خواهر را از دیگر اقدامات مبارزه با ویروس کرونا دانست و افزود: تولید ۱۸ هزار ماسک در سطح استان همدان و گان توسط طالب و حضور ۴۳ نفر از طلاب برای غسل و کفن و دفن در غسالخانه‌های استان همدان از اقدامات دیگر بانوان طلبه است.

امیدی از اختراع دستگاهی توسط طلاب مدرسه صدیقه کبری سلام‌الله علیها در شهرستان بهار خبر داد و گفت: طلاب خواهر این مدرسه دستگاهی جهت تولید دستکش اختراع کرد که با کمک آن می‌توان روزانه ۱۰۰۰ دستکش تولید کرد و مورد استقبال استان‌های دیگر قرار گرفت.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول