اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پروژه‌های نوسازی مدارس همدان مصداق اقتصاد مقاومتی است

معاون عمرانی استاندار همدان پروژه‌های نوسازی مدارس در استان را مصداق بازر اقتصاد مقاومتی دانست.

پروژه‌های نوسازی مدارس همدان مصداق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمودرضا عراقی ظهر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه در اداره نوسازی مدارس پروژه‌هایی اقتصاد مقاومتی انجام شده است اظهار کرد: در این سازمان پروژه‌هایی باکیفیت و با کمترین هزینه ایجاد شده که قدردان زحمات هستیم.

وی گفت: بنده همواره  تاکید کرده‌ام مدیران کاری کنند که زیرمجموعه هایشان رشد یابند تا موفقیت‌های کشور تداوم داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد:‌ حجم کار در اداره نوسازی مدارس بسیار بالاست و کار جهادی در این مجموعه انجام می‌شود‌.

معاون فنی اداره نوسازی مدارس همدان نیز اظهار کرد: با توجه به عملکرد مهندسین و متخصصین در سازمان نوسازی مدارس توانسته‌ایم هر ساله رتبه اول را از لحاظ کیفیت اجرای پروژه‌ها کسب کنیم.

محمدرضا مرادی با بیان اینکه عملکرد خوب و تحاد و همدلی باعث اعتماد مردم در سطح کشور شده و خیرین در ساخت مدرسه با جان و دل تلاش کرده‌اند گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر بیشترین جذب تعهد خیرین را داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حوزه خیرین جذب اعتبار داشته‌ایم افزود:‌ اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای اهداف سازمان حرکت کرده و جزو نخستین دستگاه‌های اجرایی بوده که پروژه مقاوم‌سازی را اجرا و تحویل آموزش و پرورش داده است.

مرادی با بیان اینکه خوشبختانه تا پایان سال ۹۷ در تمام مدارس استان بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و این مراکز به سیستم استاندارد مجهز شدند گفت: جزو نخستین‌ استان در سازمان نوسازی مدارس کشور بودیم که آن را اجرایی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه شالوده تعلیم و تربیت اسلامی مفاهیم ناب قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) است اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین دستگاه‌های کشور اهتمام جدی به مقوله تعلیم و تربیت دارد و خیل عظیم کودکان و نوجوانان را برای آینده ایران اسلامی آماده می‌کند.

محمد پورداود از مدرسه به عنوان بوستان دانایی و باغ دانش یاد کرد و گفت: دو مقوله سخت‌افزار و نرم‌افزار باید به صورت لازم و ملزوم در کنار هم باشند تا فرایند تعلیم و تربیت شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش نرم‌افزاری را ایفا می‌کند و اداره کل نوسازی مدارس در بخش سخت‌افزار نقش مهمی دارد افزود: اداره کل نوسازی مدارس زمینه‌ساز فرایند یاددهی و یادگیری است و نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه خیرین منابع ارزشمندی را در اختیار این نهاد می‌گذارند و به امر مدرسه‌سازی کمک می‌کنند گفت: تلاش معلمان در تزکیه و تعلیم مرهون بسترسازی آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین زیرنظامی با عنوان تامین فضا، تجهیزات و فن‌آوری موجود است که برنامه‌ریزی، ساماندهی، طراحی، اجرا و نظارت پشتیبانی مربوط به نظام مدرسه را انجام می‌دهد و متناسب با ساحت‌های تربیت و هماهنگ با مولفه‌های معماری، طراحی شهری، تکنولوژی ساخت، لوازم و تجهیزات و مدیریت فنی و هنری برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت است.

پورداود بیان کرد: اداره کل نوسازی بر اساس پژوهش‌محوری به آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی داخلی و خارجی توجه کرده و نگاه پارادایمی به فناوری‌های نوین و هوشیاری نسبت به آثار و پیامد‌های مثبت و منفی آن در محیط های تربیتی دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره نوسازی مدارس همدان تسهیل‌کننده فرایند یاددهی و یادگیری است خاطرنشان کرد:‌ این سازمان به توانمندسازی مربیان، معلمان و مدیران برای استفاده از فرصت تجهیزات و فناوری‌ها در راستای دست‌یابی به جایگاه برتر علمی و فن‌آوری در سطح منطقه و جهان توجه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس با حرکت به سمت عدالت ساخت و ساز می‌تواند عدالت آموزشی و تربیتی را فراهم کند، خواستار توجه به این موضوع شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول