اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

همکاری همه بخش‌ها در اندونزی برای مقابله با چالش کرونا

رئیس دانشکده داروسازی موسسه فناوری بندانگ اندونزی گفت:همه بخش‌ها شامل دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، شرکت‌های دارویی و نظام بهداشت و درمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به آسیب‌دیدگان از این بیماری اقدام کردند.

همکاری همه بخش‌ها در اندونزی برای مقابله با چالش کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، دریانو هادی جاهجانو، رئیس دانشکده داروسازی موسسه فناوری بندانگ اندونزی در نخستین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی که امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد، در مورد مجموع اقدامات کشور اندونزی در رویارویی با چالش کرونا گفت: با آغاز همه‌گیری آژانس مدیریت بحران اندونزی، اطلاعات و آمار را هر روز ارائه می‌دهد؛ همچنین تدابیر و قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را تعیین می‌کند.

انجام ۱۴۰ هزار آزمایش کرونا

رئیس دانشکده داروسازی موسسه فناوری بندانگ اندونزی افزود: بر اساس آمار این آژانس تاکنون ۱۴۰ هزار آزمایش انجام شده است.

وی به همکاری بخش‌های مختلف در حل چالش کرونا اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها ابتکارات و اقدامات زیادی در تولید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی داشتند؛ ساخت دستگاه ونتیلاتور، ربات‌های کمک‌کننده به نیروهای درمان و وسایل حفاظت شخصی از جمله این ابتکارات بود.

جاهجانو افزود: همچنین دانشگاه‌ها با برگزاری وبینارها و توصیه‌های برخط در آموزش مردم برای حفاظت از خود و مسئولیت اجتماعی مراقبت از دیگران به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کردند.

به گفته دریانو هادی جاهجونو شرکت­‌های درمانی و تولید دارو نیز با اهدای داروهای لازم به نظام بهداشت و درمان در بهبود بیماران مبتلا به کرونا کمک کردند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در اندونزی گفت: سازمان های مردم نهاد اجتماعی نیز با آموزش مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا همچنین مراقبت از بیماران و افراد خانواده آنها به میدان آمدند. این سازمان‌ها همچنین به افرادی که بیکار شدند کمک کردند، بخش‌های مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز به کارمندان و کارگران خود حمایت‌های لازم را ارائه دادند.

وی نتیجه گرفت: همه بخش­‌ها شامل دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، شرکت‌های داروسازی و افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌های مختلف و نظام بهداشت و درمان در آموزش مردم، درمان بیماران و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا کمک کردند.

هفتمین برنامه نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در دو روز و به صورت مجازی در ۱۸ و ۲۸ ماه مه (۲۹ اردیبهشت و ۸ خرداد) برگزار می‌شود.

این دوره از نشست استپ با توجه به شیوع بیماری کرونا از ماه دسامبر (آذر ۱۳۹۸) در چین و ابتلای بیش از چهار میلیون نفر در جهان و مرگ بیش از سیصد هزار نفر به دلیل ابتلا به آن در اولین جلسه به نام تبادل تجربیات و مشاهدات نیروی درمان در کشورهای اسلامی روز ۲۹ اردیبهشت میزبان مقالات و سخنرانی‌های علمی شماری از پژوهشگران و پزشکان است.

این نشست‌ها با هدف همکاری‌های علمی و فناورانه برای مبارزه با کرونا در کشورهای مختلف و مدیریت بحران ناشی از آن و استفاده از دستاوردهای یکدیگر، هم‌افزایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دانشمندان و متخصصان و مشاهدات نیروهای درمان در کشورهای اسلامی و با حضور شماری از پژوهشگران جوان، نیروهای درمان و مقامات برگزار می‌شود.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان ایرانی بیماری‌های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای هند، ترکیه، ژاپن، چین، اندونزی، مالزی و آذربایجان تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می‌رسانند.

تاکنون مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست‌های استپ بوده‌اند.

نشست‌های استپ با هدف ایجاد فضای همکاری و تعامل بین دانشمندان کشورهای اسلامی در دستور کار بنیاد مصطفی(ص) قرار گرفت. طرحی که ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام، به زمینه‌سازی برای ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی می‌پردازد و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول