اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از تصمیم برای حمایت از خبرنگاران تا خوش رقصی کرونا در جشن عقدی در فارسان

ایجاد ایست بازرسی در ورودی شهرستان برای جلوگیری از ورود گردشگر از استان‌های همجوار، تشدید بازرسی بر اصناف سطح استان، پیگیری وضعیت بازگشایی مدارس و بررسی تخصیص تسهیلات به افراد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا از جمله مسائل مطرح شده در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا بود.

از تصمیم برای حمایت از خبرنگاران تا خوش رقصی کرونا در جشن عقدی در فارسان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

ایجاد ایست و بازرسی در ورودی شهرستان‌ها برای جلوگیری از ورود گردشگر از استان‌های همجوار، تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف سطح استان، پیگیری وضعیت بازگشایی مدارس و بررسی تخصیص تسهیلات به افراد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

مجید شیرانی در ابتدای جلسه در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان گزارش داد و گفت: بیشترین نگرانی ما ایجاد خستگی در کادر بهداشت درمان است که باید برای مقابله با این آسیب یک سری عوامل انگیزشی برای کادر درمانی ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: متاسفانه دو استان همجوار ما از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط بدی قرار دارند که باید در خصوص جلوگیری از ورود مسافر از این استان‌ها تدبیری اندیشیده شود.

ابتلای 14 نفر در یک مراسم جشن

وی خاطرنشان کرد: از مردم استان هم خواهشمندیم برای جلوگیری از ایجاد پیک دوم شیوع ویروس کرونا در استان رعایت مسائل بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند زیرا بیشترین دلیل انتقال ویروس کرونا در استان تجمعات و مراسمات خانوادگی بوده و چندی پیش در یک مراسم عقد در شهرستان فارسان تعداد 14 نفر به این ویروس مبتلا شدند.

چندی پیش در یک مراسم عقد در شهرستان فارسان تعداد 14 نفر به این ویروس مبتلا شدند.

در ادامه فرحناز قائدامینی در خصوص بازگشایی مدارس اظهار داشت: در تاریخ 27 اردیبهشت ماه که مدارس به طور رسمی بازگشایی شدند حدود 20 درصد از دانش‌آموزان استان در این روز برای رفع اشکال و آموزش چهره به چهره به مدارس مراجعه کردند که از این میزان 16 درصد را دانش‌آموزان شهری و 25 درصد دانش‌آموزان روستایی تشکیل دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 95 درصد از مدیران و 98 درصد از معلمان استان نیز در این روز در مدارس حاضر شده و به رفع اشکل از دانش‌آموزان پرداختند که این میزان حضور در کشور آمار بسیار خوب و مطلوبی است.

وی اضافه کرد: مشکلی که در روز اول در برخی از مناطق داشتیم حضور دسته جمعی دانش‌آموزان بود که با شیفت‌بندی از ایجاد تجمع و افزایش احتمال ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کردیم.

ارائه خدمات در مراکز توریستی استان ممنوع است

در پایان اقبال عباسی با اشاره به نگرانی ایجاد پیک دوم شیوع ویروس کرونا توسط ورود مسافر از استان‌های همجوار گفت: ارائه خدمات در تمامی مراکز گردشگری و توریستی استان ممنوع است و شهرداری‌ها موظف به نظارت بر عدم اسکان و چادرزنی موقت در پارک‌ها و مراکز تفریحی استان بوده و تمامی فرمانداران موظف به ایجاد ایست و بازرسی در ورودی شهرستان‌ها برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری به استان هستند و باید از ورود گردشگر جلوگیری خواهند.

اداره اماکن نیروی انتظامی نیز بر مسئله  سکونت مسافران و گردشگران در منازل مسکونی و محل‌های اسکان غیررسمی که توسط اشخاص اداره می‌شوند نیز نظارت کنند که شاهد این اتفاق نباشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اداره اماکن نیروی انتظامی نیز بر مسئله  سکونت مسافران و گردشگران در منازل مسکونی و محل‌های اسکان غیررسمی که توسط اشخاص اداره می‌شوند نیز نظارت کنند که شاهد این اتفاق نباشیم.

وی اظهار داشت: خبرنگاران نیز از جمله اقشاری بودند که در ایام شیوع ویروس کرونا در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم تلاش‌های بسیاری انجام داده اما زحمات آن‌ها آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفت، خبرنگاران نیز باید همانند اقشار آسیب دیده باید حمایت شوند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول