اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حدود ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۹۹ تکمیل شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت به ادامه روند اجرایی حج تمتع سال جاری و‌ تکمیل ۸۸ درصدی ظرفیت کاروان‌ها اشاره شد.

حدود ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۹۹ تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حج ۹۹ گفت: مراحل ثبت‌نام و انتخاب کاروان‌ها بر اساس تفاهم‌نامه حج تمتع با عربستان انجام شده است و با وجودی که وارد دهه آخر ماه مبارک رمضان شده‌ایم، سعودی‌ها تاکنون موضع رسمی خود را در خصوص ارائه خدمات جهت عملیات حج ۱۴۴۱ اعلام نکرده‌اند.

 رشیدیان افزود: هم اکنون برگزارشدن و یا برگزار نشدن حج درهاله‌ای از ابهام است، ولی ما امیدواریم با رعایت همه چارچوب‌ها و پروتکل های بهداشتی، شاخص‌های صحت و سلامت و غربالگری بیماری‌های واگیردار از مبادی اعزام حجاج، حج که مایه عزت مسلمین است برقرار شود، البته همه این موارد به توانمندی های عربستان  درارائه خدمات بستگی دارد.

در این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از تکمیل شدن ۸۸ درصد ظرفیت کاروان های حج آینده خبرداد و گفت: با هماهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری آموزش درحوزه مسایل اجرایی به زائران در فضای مجازی و در قالب کلاس های برخط  ادامه دارد.

درادامه این جلسه، سیدعلی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان گزارشی از روند معاینات پزشکی زائران زیر۶۰ سال گفت: با تعیین و معرفی پزشکان کاروان‌ها معاینات گروه اول حجاج ثبت نام شده شروع شده و در مرحله بعد معاینات افراد بالای ۶۰ سال و واکسیناسیون زائران طبق برنامه  انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول