اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تقدیر امام جمعه سلطانیه از گروه‌های جهادی و خیرین

امام جمعه سلطانیه با تقدیر از خیرین، گروه‌های جهادی، موسسات خیریه و بسیج مردمی در کمک و توزیع بسته‌های معیشتی که در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: این طرح از برکات وجود ولایت و رهبری در نظام اسلامی است.

تقدیر امام جمعه سلطانیه از گروه‌های جهادی و خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه عصر امروز با موضوع «جمع‌آوری زکات فطره» به ریاست حجت‌الاسلام حسینی نسب امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه برگزار شد.

امام جمعه سلطانیه در این جلسه با تقدیر از عملکرد کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات، ماه مبارک رمضان را ماه رحمت و مغفرت و پایان این ماه مبارک را آزادی از آتش جهنم دانست و گفت: ماه رمضان میدان مسابقه برای اطاعت و بندگی است که عده‌ای با اطاعت از خداوند و کسب رضایت الهی پیروز این میدان هستند ولی عده‌ای هم جز خسران چیزی کسب نمی‌کنند.

 حجت‌الاسلام حسینی نسب به اهمیت پرداخت زکات فطره اشاره کرد و با بیان اینکه در عبادات، صحت عمل، قبولی عمل و اکمال عمل هر سه شرط است، افزود: زکات فطره باعث قبولی و تکمیل روزه است.

رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه تصریح کرد: هرکس روزه بگیرد ولی عمدا زکات فطره ندهد، مثل کسی است که روزه نگرفته است.

وی با بیان اینکه تساوی غنی و فقیر و درک شرایط زندگی نیازمندان جامعه از جمله فلسفه وجوب روزه است و در دین اسلام عبادت بدنی مثل روزه با عبادت مادی مثل زکات فطره در هم آمیخته و مکمل همدیگر هستند، گفت: پرداخت زکات فطره ثمره روزه‌داری واقعی و جلوه عملی درک زندگی نیازمندان است.

حسینی نسب با تقدیر از خیرین، گروه‌های جهادی، موسسات خیریه و بسیج مردمی در کمک و توزیع بسته‌های معیشتی که در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری انجام شد و با بیان اینکه حقیقتا این طرح از برکات وجود ولایت و رهبری در نظام اسلامی است و ماه رمضان به یادماندنی را به نمایش گذاشت، گفت: پرداخت گسترده زکات فطره، پایانِ ماه رمضانِ تماشایی خواهد بود.

در ابتدایی این جلسه علاوه بر ارائه نظرات اعضای شورای زکات، قنبری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و حجت‌الاسلام حافظی مسؤول زکات شهرستان عملکرد کمیته امداد و شورای زکات را تشریح کرده و بر ممنوعیت جمع‌آوری زکات فطره به غیر از کمیته امداد و یا نهادهای دارای مجوز از این نهاد طبق قانون مصوب زکات تاکید کردند.

در پایان جلسه نیز با اهدای لوح از سوی امام جمعه شهرستان از رئیس کمیته امداد و مسؤول زکات شهرستان سلطانیه تقدیر شد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول