اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اسپانیا از اوایل تیرماه مرزهایش را به روی گردشگران باز می کند

اسپانیا که اقتصادش به صنعت گردشگری متکی است، در نظر دارد تا حدودا در پایان ماه ژوئن (10 تیر)، به محض برداشته شدن کامل محدودیت های قرنطینگی، مرزهایش را به روی بازدیدکنندگان باز کند.

اسپانیا از اوایل تیرماه مرزهایش را به روی گردشگران باز می کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اسپانیا که اقتصادش به صنعت گردشگری متکی است، در نظر دارد تا حدودا در پایان ماه ژوئن، به محض برداشته شدن کامل محدودیت های قرنطینگی، مرزهایش را به روی بازدیدکنندگان باز کند.

مادرید دو هفته پیش تمامی شرکای خود در اتحادیه اروپا را با اعمال یک قرنطینه دو هفته ای برای تمامی مسافران خارجی غافل‌گیر کرد و تا حد زیادی مرزها را بسته نگه داشت و اعلام کرد این اقدام برای پیشگیری از ورود موج دوم شیوع ویروس کرونا لازم بوده است.

اما این اقدام موقتی بود و خوزه لوئیس ابلوس، وزیر حمل و نقل این کشور اعلام کرد: این اقدام به موازات آزاد شدن مسافرت درون خود اسپانیا که کم کردن محدودیت ها در مناطق مختلف آن در فازهای متفاوت قرار دارد، متوقف خواهد شد.

وی گفت: «ما نمی توانیم به خارجی ها اجازه سفر بدهیم درحالی که مردم اسپانیا محدود شده‌اند.»

«از اواخر ماه ژوئن، ما فعالیت های گردشگری را آغاز خواهیم کرد؛ من امیدوارم ... ما باید اسپانیا را از منظر سلامت یک کشور جذاب بسازیم.»

بر اساس یک گزارش که ماه گذشته منتشر شد، گردشگری بیش از 12 درصد تولید اقتصادی اسپانیا را تشکیل می‌دهد. حتی با وجود بازگشایی مرزها در اواخر ماه ژوئن، درآمدهای این صنعت بین 93 تا 124 میلیارد یورو (100 تا 134 میلیارد دلار) کاهش خواهد یافت.

اسپانیا یکی از کشورهایی است که به شدت از شیوع این بیماری ضربه خورده و 231 هزار و 350 هزار نفر مبتلا دارد که 27 هزار و 650 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند. اسپانیا به کندی در حال کم کردن از محدودیت‌هایی است که از نیمه ماه مارس اجرا کرده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول