اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کنترل مراکز درد مغز ساده تر شد

محققان موفق به شناسایی سلول های عصبی در مغز شده اند که با کنترل آنها می توان شدت درد را در نواحی مختلف بدن کنترل کرد.

کنترل مراکز درد مغز ساده تر شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، وقوع درد در بدن نشانه ای از وجود مشکلات جسمانی و روحی است. کنترل و تسکین این دردها همیشه یکی از چالش های بشر بوده و حالا به نظر می رسد محققان راهی برای این کار یافته اند.

 

سلول های یادشده در مرکز هسته آمیگدال مغز یا بادامه آن قرار دارند و برای یادگیری و ارتقای حافظه، درک احساسات و ایجاد پاسخ به آن و همین طور برای تعدیل درد مورد استفاده قرار می گیرند. هستهٔ مرکزی بادامه به عنوان بادامه کنترل درد، معرفی شده‌است. آمیگدال همچنین مسئول تظاهرات هیجانی چهره مانند خوشحالی و ترس است و نقش مهمی در اکتساب یادگیری‌های هیجانی دارد.

پژوهشگران دانشگاه دوک آمریکا می گویند با کنترل و کاهش فعالیت این سلول های عصبی می توان مراکز درد را در بخش های زیادی از بدن کنترل کرد. آزمایشی که در همین زمینه بر روی موش ها انجام شده، کارآیی این روش را ثابت می کند.

تصویربرداری از این سلول های عصبی که CeAga نام دارند، نشان می دهد که آنها احساس درد را در بدن و در بسیاری از نقاط مغز مدیریت می کنند. این کشف مهم زمینه را برای تولید داروهای تازه ای برای مدیریت و تسکین درد فراهم می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول