اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سرعت وزش باد در زابل به 79 کیلومتر بر ساعت رسید

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 79 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خیزش گردوخاک شد.

سرعت وزش باد در زابل به 79 کیلومتر بر ساعت رسید

محمود دیانتی امروز در گف‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: وزش این باد شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 5000 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش باد در پنج شهرستان شمال استان ادامه دارد به طوریکه در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در روزهای چهارشنبه تا جمعه قدری بیشتر شود.

دیانتی گفت: در این مدت در مرز شرقی و نوار غربی استان وزش باد با شدت کمتر انتظار می رود.

وی از شرایط مناسب برای رشد ابرهای جوششی در شمال و غرب استان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود روز چهارشنبه در این مناطق رگبار پراکنده روی دهد که مقدار آن ناچیز است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از جمعه افزایش نسبی دما در شمال استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول