اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

کمیته ملی المپیک به دنبال نوشتن آیین‌نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران

برای حل مشکل کمیسیون ورزشکاران و برطرف شدن ابهامات قرار است آیین‌نامه جدیدی نوشته و به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شود.

کمیته ملی المپیک به دنبال نوشتن آیین‌نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کمیسیون ورزشکاران در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) یکی از مهمترین زیرمجموعه‌ها به شمار می‌رود که برای مقامات بین‌المللی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

انتخابات این کمیسیون، آبان‌ماه سال 96 برگزار و حمید سوریان به عنوان رئیس معرفی شد اما یک سال بعد بنا به دلایلی استعفا کرد و آرش میراسماعیلی به عنوان رئیس معرفی شد.

* چند دستگی در کمیسیون ورزشکاران

بعد از گذشت مدتی، فعالیت کمیسیون ورزشکاران آنطور که باید پیش نرفت؛ به طوری که حاشیه‌های مختلف باعث شد تا مشکلاتی ایجاد شود. در ادامه هم حاشیه‌هایی به وجود آمد و چند ورزشکار در نامه‌ای به رئیس کمیته استعفای خود را اعلام کردند.

البته، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک استعفای المپین‌ها را نپذیرفت و تاکید کرد برای برطرف شدن ابهامات لازم است تا آیین‌نامه این کمیسیون اصلاح شود؛ موضوعی که اندکی غیرمتعارف بود. اما کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به IOC در خصوص ابهامات توضیحاتی را مطرح کرد اما در همین شرایط بود که بحران کرونا باعث شد تا IOC هم کارمندان خود را مرخص کند.

البته شنیده می شود سیدرضا صالحی‌امیری در ارتباط تلفنی با جروم مدیر ارتباطات کمیته بین‌المللی المپیک خواستار رسیدگی به آیین‌نامه شده است. قرار است کمیته ملی المپیک آیین‌نامه جدیدی را مطابق با دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک بنویسد تا هر چه زودتر تکلیف این کمیسیون هم مشخص شود.

* تاکید بر سروسامان پیدا کردن کمیسیون 

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار داشت: از سال گذشته مکاتباتی با IOC صورت گرفت تا آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران به روز شود. انتخاب رئیس و نایب‌ رئیس برای یک سال است، دبیر توسط دبیرکل کمیته معرفی می‌شود و اعضا نیز برای 4 سال عضویت دارند اما در خصوص رفتن ورزشکاران از کمیسیون به هر دلیل و نحوه جایگزینی، ابهاماتی وجود داشت.

وی افزود: اینکه جلسات با چند نفر رسمیت دارد، تصمیم‌گیری در خصوص شکل برگزاری جلسات و ... هم از ابهامات بود. به همین دلیل آقای صالحی‌امیری با جروم صحبت‌هایی داشت که قرار شد دوباره آیین‌نامه را نوشته و برای IOC ارسال کنیم. البته اینکه آیین‌نامه چطور نوشته شود، در دست بررسی است اما سوالاتی مطرح شده بود مبنی بر اینکه چرا وضعیت کمیسیون مشخص نیست که آن هم به خاطر عدم پاسخگویی کمیته بین‌المللی المپیک بوده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: کمیسیون ورزشکاران یکی از مهمترین کمیسیون‌های ماست که با جمعی از نخبگان ورزشی کشور شکل گرفته و ما هم تاکید داریم هر چه زودتر سروسامان پیدا کند تا بتواند به تصمیم‌سازی‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول