اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

احداث آزمایشگاه کرونا برای دانشجویان لارستانی خطری ندارد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت:احداث آزمایشگاه کرونا در دانشکده علوم پزشکی لارستان هیچ تهدیدی برای دانشجویان ایجاد نمی‌کند.

احداث آزمایشگاه کرونا برای دانشجویان لارستانی خطری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز،در پی اعتراض چند تشکل دانشجویی مبنی بر خطرآفرین بودن تأسیس آزمایشگاه کرونا در دانشکده علوم پزشکی لارستان، خبرنگار فارس از مسئول مربوطه این موضوع را بررسی کرد.

قاسم پور بااشاره به بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های پزشکی گفت:طبق بررسی‌های انجام‌شده و با توجه به مجزا بودن مسیر آزمایشگاه از مسیر ورود و خرج دانشجویان،هیچ خطری متوجه دانشجویان نخواهد بود.

وی ادامه داد:همه موارد و پروتکل‌های بهداشتی در آن محیط رعایت می‌شود و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد به جابجایی آزمایشگاه اقدام خواهیم کرد ،ضمن اینکه در حال حاضر دانشگاه تعطیل است و رفت‌وآمدی وجود ندارد.

قاسم پور در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به نظریه‌ای مبنی برافزایش ابتلای مردم لارستان به ویروس کرونا به جهت پروازهای ورودی به این شهر،گفت: دراین‌باره اظهارنظرهای متفاوتی وجود دارد و پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه این نقطه از استان هم مانند دیگر نقاط کشور درگیر کرونا است،یادآور شد:شیراز،لار و لامرد سه‌نقطه  ورود و خروج مسافر هستند که با جدیت پیگیری می‌شوند اما لارستان حوزه‌ای است که ورود و خروج مسافران و اتباع خارجی در آنجا ازآمار بالایی برخوردار است.

جانشین استاندار در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: در اوز،خنج،گراش و لارستان افاغنه زیادی سکنی دارند همچنین در بخش‌هایی از شیراز هم ساکن هستند که در ابتدا رعایت نکرده و مقاومت می‌کردند اما با کنترل و نظارت هایی که صورت گرفت،اوضاع بهبود یافت.

وی همچنین بابیان اینکه اتباع خارجی هم مانند سایر مردم در معرض ابتلا و انتقال هستند،گفت مسافران ورودی باید با دقت بیشتری غربالگری شوند و نکته قابل‌توجه کاهش آمار ابتلای مسافران پروازی است به‌گونه‌ای که اول اسفند این آمار ۱۵ درصد بود درحالی‌که اکنون تست چهار درصد از مسافران مثبت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول