اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شناسایی بیش از ۱۹۰ متخلف محیط زیستی در خراسان شمالی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: در ۵ ماهه اخیر ۱۹۱ نفر متخلف در حوزه‌های مختلف محیط‌زیست این استان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

شناسایی بیش از ۱۹۰ متخلف محیط زیستی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی مهدی اله پور بابیان اینکه طی ۵ ماه اخیر، ۶۳ قطعه پرنده وحشی از قبیل کبوتر چاهی و کبک و ۱۳ رأس گونه پستاندار از قبیل قوچ وحشی، گراز و آهو و ۸ مورد صید غیرمجاز آبزیان از متخلفین کشف‌شده، اظهار کرد: طی این مدت ۵ مورد شروع به شکار و بیش از ۱۶ هزار رأس تعلیف غیرمجاز دام در مناطق چهارگانه تحت مدیریت شناسایی و اقدامات قانونی لازم به عمل آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی از شناسایی ۱۹۱ متخلف در حوزه‌های مختلف محیط‌زیست این استان خبر داد و افزود: تخلفات انجام‌شده ذکرشده در این مدت توسط ۳۰ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز انجام‌گرفته و همچنین تعداد ۵۷۳ وسیله و ادوات شکار شامل تور و ادوات زنده گیری، چاقو و غلاف، کوله پشتی، باروت و وسیله تولید صدای پرنده از متخلفین کشف و ضبط شده است.

وی میزان تخریب مراتع را ۱۲۸ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: ۲۲ مورد اخطاریه زیست‌محیطی طی این مدت صادرشده است.

گفتنی است در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارند و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می‌کنند که برخی از این گونه‌ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه‌بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول