اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آلودگی 50 هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی به ملخ صحرایی/ تا مرداد درگیر بحران ملخ‌ها هستیم

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون از ۵۰ هزار هکتار عرصه‌های آلوده به ملخ صحرایی در هشت هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

آلودگی 50 هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی به ملخ صحرایی/ تا مرداد درگیر بحران ملخ‌ها هستیم

غلامرضا قوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: هم‌اکنون چهار شهرستان استان شامل زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه درگیر ملخ‌های صحرایی هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین مبارزه مربوط به کانون‌های تهاجمی نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان است، افزود: از چهارشنبه گذشته پوره ملخ‌ها در نهبندان دیده شد و اکنون کار مقابله با پوره‌ها و ملخ‌های مهاجم از پاکستان در حال انجام است.

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه شهرستان نهبندان دارای بیشترین کانون‌های تهاجم ملخ‌های صحرایی است، مطرح کرد: تا مردادماه درگیر بحران ملخ در خراسان‌جنوبی خواهیم بود چراکه امسال بر خلاف سال گذشته که ریزش ملخ از کشور عربستان و از حوزه خلیج فارس داشته‌ایم شاهد ورود ملخ از کشور پاکستان هم هستیم.

خراسان‌جنوبی حداقل تا سه سال آینده درگیر ملخ خواهد بود

 

قوسی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی حداقل تا سه سال آینده درگیر ملخ در شهرستان نهبندان خواهد بود و باید باند فرودگاه برای سمپاشی هوایی در این شهرستان تهیه شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون از ۵۰ هزار هکتار عرصه‌های آلوده به این آفت در هشت هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده، تبیین کرد: برای مقابله با پوره‌ها دو باند فرودگاهی در نهبندان جانمایی شده و نامه‌نگاری ها با وزارت راه و شهرسازی برای پرواز هواپیما از این باندها در حال انجام است.

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان داشت: کار مبارزه با پوره‌ها و ملخ‌ها توسط چهار دستگاه یو ال وی در حال انجام و سه دستگاه نیز از خراسان‌رضوی به این منظور به استان ارسال شده است.

در این شرایط باید گروه‌های جهادی برای مبارزه با ملخ همکاری کنند

 

قوسی هجوم ملخ‌های صحرایی را همانند کرونا یک بحران دانست و مطرح کرد: هجوم ملخ‌ها برای کشاورزی مشکل‌ساز است چراکه زحمات کشاورزان و امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازد لذا در این شرایط باید گروه‌های جهادی برای مبارزه با ملخ با ما همکاری کنند.

وی مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در کانون های تهاجمی را پراکندگی، وزش بادهای ۱۲۰ روزه و وضعیت آب و هوا دانست و ادامه داد: با وزش باد مبارزه با آفت سخت می‌شود و در این شرایط تخم‌ریزی ملخ‌های صحرایی همچنان ادامه دارد.

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با هجوم ملخ صحرایی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بدون تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان سم برای مبارزه با این آفت خریداری کرده و در اختیار شهرستان آلوده به ملخ گذاشته است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول