اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دنیای این روزهای 5 قلوهای گچسارانی؛ نه سقفی برای آرامش، نه وسیله‌ای برای آسایش!

مهراندیشان گچسارانی که این روزها تنها غمخوار 5 قلوها هستند، از مسوولان استان می‌خواهند که برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش و تقویت جمعیت، همت کرده و در اقدامی عملی، به یاری 5 قلوهایی بشتابندکه زندگی سختی به همراه پدر و مادرشان در این روزها دارند.

دنیای این روزهای 5 قلوهای گچسارانی؛ نه سقفی برای آرامش، نه وسیله‌ای برای آسایش!

نرگس احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: روزهای پایانی آخرین هفته اردیبهشت مصادف است با نامگذاری روز ملی جمعیت که از طرف مقام معظم رهبری پیشنهاد داده شده است و طی یک سال جلسات مختلف و توضیح موارد و ترویج فرهنگ افزایش جمعیت، قرار بر تعیین چنین روزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران شد روز ملی جمعیت قرار است سیاست نوین فرزندآوری در جامعه کنونی ایران را نهادینه کند.

وی گفت: به همین خاطر در راستای حمایت از 5 قلوهای گچسارانی اقدام کردیم و نیاز دیگری را در چهارمین هفته تولد پنج قلوها برطرف گردیم.

**مهراندیشانی که 5 قلوها را تنها نمی‌گذارند

احمدپور گفت: به اتفاق همسرم فریدون پوراحمد با مشورت اعضای مهراندیش گچساران، برای پنج قلوها باحمایت مجموعه مهربانی مهراندیش گچساران چهار کارتن پوشک دو کارتن شیرخشک و پنج کَریِرِ کودک به پنج قلوها اهدا کردیم که
ارزش ریالی این هدایا دو میلیون و 600 هزار تومان است.

مهراندیش گچسارانی گفت:  تاکنون از طریق حمایت اعضای ثابت مجموعه 9 کارتن پوشک، سه کارتن شیرخشک، یک دستگاه لباسشویی، ست کامل البسه، مواد شوینده و بهداشتی، دو عدد ساک حمل نوزاد به پنج قلوها اهدا کردیم.

فریدون پوراحمد گفت: 7 میلیون و 760 هزار تومان کمک زوج نیکوکار گچسارانی به پنج قلوها از شانزدهم اردیبهشت تا بیست و نهم اردیبهشت در سه نوبت انجام شده است که جا دارد از تمامی اعضای نیک اندیش که در این راه ما را حمایت و هدایت می‌کنند تشکر کنیم.

نرگس احمدپور در ادامه گفت: جامعه ای که میزان رشد جمعیت موالید آن از دهه هشتاد رو به کاهش بوده و تنها انگیزه افزایش آن هم از طرف خانوارهایی اقدام شده که تک فرزند بوده و قصد فرزندآوری رابرای تکمیل زوج کودک خود انجام داده اند اینک نیاز به یک اقدام کاملا هوشمندانه منضبط در اِزدیاد جمعیت موالید نو رسته و جوان دارند.

این نویسنده گچسارانی اظهار داشت: روند پیری جمعیت کنونی اجتماع ایران به ضرر فرایندهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی است‌.

توصیه‌های جمعیتی مقام معظم رهبری را در عمل به کار بندیم

در کشور ما که هم اکنون با مشکل همسانی جمعیت جوان مواجه هست و شیب رو به سالمندی جمعیت افزونتر است سیاست برنامه ریزان اجتماعی بر ترویج فرهنگ افزایش جمعیت با باروری و تولد فرزندان در بین زوجهای جوان و والدین تک فرزندی است لذا وجود موالید و نسل جوان و تازه نفس در رشد و پیشرفت کشور نقش ایجابی دارد. 

احمدپور گفت: مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند که برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور باید متناسب با سیاست های جمعیتی برنامه ریزی انجام شود و همچنین با توجه به ضرورت رصد مستمر اجرای سیاست ها، یکی از بندهای آن به رصد سیاست های جمعیتی اختصاص داده شده است و به همین دلیل روز ملی جمعیت از سوی سازمان ثبت احوال پیشنهاد داده شد.

وی افزود: بارها مطالعه کردم که این روز مهم قرار است در تقویم کشور ما و در سی‌ام اردیبهشت نهایی و درج شود تا همگان بر اصل مهم فرزندآوری تاکید داشته باشند.

در ادامه فریدون پوراحمد گفت: حال اصل مطلب و دیدگاه ما مهراندیشان گچسارانی بر توجه مسئولین استانی به وضعیت کنونی والدینی است که در اردیبهشت ماه 99 صاحب  پنج قلو شده‌اند.

مسوولان استان؛ پای صحبت مامان بابای دوقلوها نشسته‌اید؟

این نیکوکار ادامه داد: سوال من از تک تک مسئولین والا رتبه دولت در استان این است تا چه میزان پای صحبت‌های والدین پنج قلوها نشسته اید؟ در چه میزان خود را در این حرکت زیبا که یک اجابت بر فرمان مقام معظم رهبری است اهمیت داده اید؟ آیا در مخارج این عزیزان نورسیده خود را با والدینشان که بسیار آبرومند هستند مشارکت داده اید؟


مهراندیش گچسارانی در حال خرید برای 5 قلوها

نرگس احمدپور گفت: پدر این نوزادان یک فرهنگی شریف با حقوق ماهیانه دو و نیم میلیون تومانی است که در یک منزل اجاره ای با ماهیانه ی پانصد هزار تومان اجاره زندگی می کند. مخارج شیرخشک پنج نوزاد در این روزها؛ دو قوطی شیر خشک و دو بسته پوشک در شبانه روز است به احتساب هر قوطی سی و سه هزار تومان و هر بسته پوشک هجده هزار و پانصد تومان می‌شود چیزی معادل روزانه مبلغ یکصد و سه هزار تومان و در ماه معادل سه میلیون و یکصد و نود و سه هزار تومان است.

این محاسبه برای نوزادانی است که در حال حاضر به شیرخوارگی یک نوزادسه یا چهار ماهه نرسیده اند و بسیار توجه و رسیدگی نیاز دارند.

صدا و سیما و مطبوعات استان؛ خبر و عکس یادگاری برایتان مهم است یا سرنوشت 5 قلوها؟

وی اظهار داشت: از مسئولین جرائد و رسانه ها و صدا و سیما سوالم این است آیا این والدین را تنها برای عکس یادگاری و مصاحبه در حد بیان مشکلات نیاز دارید و بدون پیگیری آن را به ورطه فراموشی می‌سپارید؟

احمدپور اظهار تاسف کرد و گفت: چه اقدامی تاکنون جمعیت نیکوکار موجود در استان برای این والدین انجام داده اند تا قدری آسایش و آرامش برای ادامه گذران زندگی خود در کنار نوزادانشان داشته باشند؟

فریدون پوراحمد خاطرنشان کرد: آیا از دغدغه والدین این نوزادان در این روزهای سخت کرونایی بدون داشتن وسیله نقلیه و ایاب و ذهاب به مرکز بهداشتی برای کارهای پزشکی نوزادان اطلاع دارید؟.

بیایید دست در دست هم صدای پنج قلوهای گچسارانی را به گوش مسوولان عالی‌رتبه کشور برسانیم تا سقفی برای آسایش و وسیله ی نقلیه‌ای برای آرامش خاطر والدینشان فراهم  شود و هزینه شیر خشک و پوشک فرزندان را به گوش نیکوکارانی برسانیم که این روزها در خط مقدم رزمایش مومنانه قدعلم کرده اند و افتخار مسلمانی و ایرانی بودن را جهانی کرده اند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول