اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

جزئیات الکترونیکی شدن بلیت موزه ها

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفت: برای حل مشکلات فروش بلیت دستی و از بین رفتن فساد موجود در این بخش، فروش بلیت موزه ها و امکان تاریخی الکترونیکی شد.

جزئیات الکترونیکی شدن بلیت موزه ها

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،  درباره جزییات الکترونیکی شدن بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی اظهار داشت:‌در گذشته بلیت‌ها به صورت دستی به فروش می‌رسید و مشکلات زیادی را برای تور لیدرهای خارجی ایجاد کرده بود چرا که یک تور لیدر باید حدود 50 میلیون تومان پول نقد برای ورود به موزه‌ها حمل می‌کرد که همین موضوع موجب عدم کنترل دقیق و نظارت شده بود.

وی بیان داشت: فروش بلیت‌های دستی و کاغذی موجب ایجاد فساد شده بود و نهایتا برای رفع این مشکلات بلیت الکترونیک را اجرایی کردیم و خرید اینترنتی بلیت یکی از راهکارهای مختلفی بود که موجب کاهش فساد می‌شد.

مدیرعامل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی بیان داشت:‌در این مسیر یکی از مشکلات این بود که باید خرید بلیت الکترونیک مستقیما به خزانه دولت واریز می‌شد که در نهایت شرکت مادر تخصصی توسعه گردشگری تقبل کرد این سرمایه‌گذاری را انجام دهد و در حال حاضر این درآمد مستقیما به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

کارگر گفت: این موضوع موجب افزایش صد در صدی در آمار فروش بلیت شده است و مزیت‌های دیگری دارد از جمله اینکه میزان تعداد مخاطبین خارجی و ایرانی، ساعت ورود آنها و تعداد دقیق مراجعه روزانه به موزه‌ها را می‌توانیم پایش کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌یکی دیگر از اقدامات ما واگذاری فروش بلیت مربوط به موزه‌ها و اماکن تاریخی به بخش خصوصی بوده است.

مدیرعامل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی یادآور شد: در حال حاضر 80 موزه و مرکز تاریخی به فروش بلیت الکترونیکی مجهز شده است و به زودی 20 مرکز دیگر نیز به این سیستم متصل خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول