اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تلاش شبانه‌روزی شرکت برق همپای فرشتگان سلامت/همکاری 4 ساعته صنایع با شرکت برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه تابستان 99 از سایر تابستان‌ها متفاوت است، گفت: با وجود ویروس کرونا و عدم مسافرت هموطنان در ایام عید امسال پی‌ بینی می‌شود در تابستان 200 مگاوات بار مسافر را داشته باشیم و با به مدار آمدن بار شالیکوبی‌ها از 15 مرداد ماه 110 مگاوات هم به بار فصلی سال افزوده می‌شود.

تلاش شبانه‌روزی شرکت برق همپای فرشتگان سلامت/همکاری 4 ساعته صنایع با شرکت برق

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فصل گرم سال که می‌رسد شاهد افزایش مصرف برق در استان مازندران هستیم؛ به این دلیل اینکه مازندران از شرایط ویژه‌ای برخوردار بوده و تقریبا در تمام طول سال شاهد حضور مسافران در این استان هستیم.

از سویی شرجی بودن هوا خود دلیلی برای افزایش مصرف است بحث کرونا نیز در مشکلات افزوده که اگر شاهد حضور مسافران باشیم خود باعث افزایش پیک بار شده و اگر بحث قرنطینه را هم داشته باشیم نیز بر مشکلات افزوده می‌شود.

رضا غفاری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در نشستی با موسوی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی و قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در زمینه مشارکت مشترکان صنعتی در زمان پیک مصرف در مازندران، اظهار کرد: ۲۹ شهرک صنعتی با بیش از هزار و ۵۰۰ مشترک صنعتی با بار مصرفی ۱۱۸ مگاوات با تغذیه ۳۷ فیدر در مازندران فعالیت دارند که می‌توانند بیش از ۱۰۰ مگاوات در زمان پیک با شرکت توزیع برق مازندران همکاری داشته باشند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک شرکت‌های توزیع برق استان و غرب مازندران، شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت و معدن و تجارت در زمینه مشارکت مشترکان صنعتی در زمان پیک مصرف در مازندران خبرداد و افزود: هدف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه ، همکاری صنایع در چهار ساعت بعد از ظهر که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است.

* تحمیل فشار مصرف ۲۰۰۰ مگاواتی بر شبکه توزیع

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه در حال حاضر مصرف برق مشترکان به میزان ۷۵۰ مگاوات است، اضافه کرد: این در حالی است که شبکه توزیع با آغاز فصل گرما باید فشار مصرف ۲ هزار مگاواتی را تحمل کند که آستانه پایداری شبکه مازندران تا هزار و ۹۰۰ مگاوات است و بعد از آن با عدم پایداری شبکه مواجه خواهیم شد.

غفاری، پیک بار سال گذشته شبکه توزیع برق مازندران را یک‌هزار و ۸۴۰ مگاوات را در تاریخ ۹ مرداد ماه سال ۹۸ اعلام کرد و افزود: با همکاری خوب مردم و مسوولان و پیک سایی و مدیریت مصرف ۲۰۰ مگاواتی، تابستان بدون خاموشی را پشت سرگذاشتیم و در مجموع تابستان سال گذشته بدون کوچکترین فشار و خاموشی به مردم پشت سرگذاشتیم و برگ زرینی بر افتخارات مجموعه صنعت برق کشور افزوده شد و رضایت کامل مشترکان را هم در برداشته است.

*پیش‌بینی ۲۰۰ مگاواتی بار مسافر در تابستان ۹۹

وی با اشاره به اینکه تابستان ۹۹ از سایر تابستان‌ها متفاوت است، تصریح کرد: با وجود ویروس کرونا و عدم مسافرت هموطنان در ایام عید امسال پیش بینی می‌شود در تابستان ۲۰۰ مگاوات بار مسافر را داشته باشیم و با به مدار آمدن بار شالیکوبی‌ها از ۱۵ مرداد ماه ۱۱۰ مگاوات هم به بار فصلی سال افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تشکر و قدردانی از مجموعه سخت‌کوش و زحمت‌کش شرکت در پایداری شبکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان ، خاطرنشان کرد: به لحاظ شرایط کاری و ضرورت پایداری شبکه به‌ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا شعار در خانه بمانید و قرنطینه خانگی و تعطیلی در مجموعه برق معنا نداشت و همکاران ایثارگر این شرکت بطور پیوسته حتی در زمان تعطیلات به‌طور ۲۴ ساعته در خدمت مردم و جامعه بودند و خوشبختانه پایداری شبکه همه مراکز بهداشتی ، درمانی و بیمارستان‌ها و نقاهت‌گاه‌ها را تضمین و کوچک‌ترین خاموشی در هیچ نقطه‌ای از استان اتفاق نیفتاد و همپای فرشتگان سلامت جان‌فشانی کردند.

*جابجایی مصرف از روزهای عادی به یکی از روزهای تعطیل

حسین قوانلو رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست، مصرف کل برق صنایع استان را ۷/۲۴ درصد اعلام کرد و گفت: مجموعه صنعت ، معدن ، تجارت و شهرکهای صنعتی در این زمینه با شرکت توزیع برق همکاری دارند.

وی افزود: هماهنگی لازم برای جابجایی مصرف از روزهای عادی به یکی از روزهای تعطیل، تعمیرات سالیانه صنایع در مرداد ماه و تغییر ساعات شیفت کاری و شروع کار صنایع تک شیفت از ۶ صبح و تعطیلی ساعت ۱۳ به عمل خواهد آمد تا از ساعت ۱۳ تا ۱۶ که زمان پیک بار مصرف برق است کمک خوبی به شبکه‌های توزیع شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: مردم و صنایع در کمال آرامش و با خیال راحت با کوچک‌ترین فشار تابستان ۹۹ را پشت سر بگذارند.

*ضرورت اطلاع رسانی به‌موقع به مشترکان صنعتی

این مسؤول، اطلاع‌رسانی دقیق به صنایع از طریق شرکت‌های توزیع برق مازندران و غرب مازندران بسیار با اهمیت خواند و خواستار اطلاع رسانی به‌موقع به مشترکان صنعتی شد. 

*عدم خاموشی صنایع همکار در طرح گذر از پیک تابستان 

موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در ادامه این نشست با اعلام آمادگی صنایع در ساعت اوج مصرف با شرکت‌های توزیع برق استان و غرب مازندران ، خواستار عدم خاموشی صنایع همکار در طرح گذر از پیک تابستان شد. 

وی از شرکت‌های توزیع برق استان و غرب مازندران خواست تا در زمان‌هایی که نیاز به اجرای برنامه کاهش مصرف است به‌صورت هوشمند و از طریق شبکه مجازی و پیامک به صاحبان صنایع و هیأت امنای شهرک‌های صنعتی اطلاع رسانی کرده تا همکاری‌ها در زمان مورد نیاز صورت گیرد و در زمانهایی که هوا مناسب و مساعد است و نیاز به همکاری صنایع نیست نیز اعلام تا صنایع به کار خود ادامه دهند .

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، در جلساتی که با شرکت‌های شهرک‌های صنعتی برگزار شود از نماینده شرکت توزیع نیز دعوت کرده تا موارد مورد نیاز برای همکاری صنایع اعلام و همکاری نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول