اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خطاب به ریاست دانشگاه

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خطاب به ریاست دانشگاه نامه‌ای سرگشاده منتشر و خواهان پاسخگویی به ابهامات مطرح شده در مورد حواشی جشنواره سلامت و هنر از جمله مسؤولیت فرزندش در این جشنواره شدند.

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خطاب به ریاست دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خطاب به ریاست دانشگاه منتشر کرده است در این نامه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
توصیه‌ من به فضاى دانشجویی و محیط دانشجویی، همین مطلبى است که عرض کردم؛ یعنى #خواستن، #مطالبه_کردن، #داعیه_داشتن ؛ هم در زمینه‌ مسائل سیاسى و اجتماعى، هم در زمینه‌ مسائل علمى، هم در زمینه‌ مسائل خاص دانشگاهى؛ همراه با عقلانیت
"مقام معظم رهبری"

جناب آقای دکتر قزلباش
حواشی پیش آمده‌ جشنواره‌ سلامت و هنر و ‌نیز مطالبات دیگر باعث شد تا موضوعاتی را به عنوان نماینده‌ی دانشجویان دانشگاه با شما در میان بگذاریم.

جناب رئیس
نیک می‌دانیم که داشتن مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی حتی در بالاترین سطح آن، ابدا نباید باعث فرار مسؤولین از مطالبات مردم و پاسخ به آنان شود.
پاسخ دادن به مطالبات دانشجویان، جزو حقوق انکار ناپذیر آنان است؛ مسئله‌ای که می‌شود گفت در طی دوران ریاست شما بسیار کمرنگ بود.
در مناسباتی مانند ۱۶ آذر نیز صرفا شاهد حضور شما در جشن بودیم و پس از قرائت مطالبات دانشجویان، هیچ پاسخی از جانب شما به آن مطالبات چندین و چند ساله داده نشد.
نامه‌‌های بی پاسخ تشکل‌ها به شما که جای خود...
مسئله‌ پاسخگو نبودن شما در جریان حواشی پیش آمده برای جشنواره‌ی سلامت و هنر نیز برای همگان مبرم شد.

با وجود مطالبه‌ نهان و آشکار تشکل‌ها از جنابعالی جهت پاسخگویی هنوز هم پاسخی از سمت #شخص شما دریافت نشده است.

بی‌شک اگر هدف ما گرفتن پاسخ از دیگر مسؤولین بود، مخاطب مطالبات خود را آن بزرگواران قرار می‌دادیم نه شخص شما

۲- آقای دکتر!
اگر عدم پاسخگویی شما به مطالبات را در نظر نگیریم و پاسخ دبیرخانه‌ جشنواره را بپذیریم، باز ایراداتی به آن وارد است که محضرتان عرض می‌کنیم:

بهانه‌ ارائه‌ پیشنهاد ‌جهت حضور فردی در مسؤولیتی که حتی اگر برای آن ریالی حقوق نگیرد ولی رزومه‌ بی‌بدیلی را در پرونده‌اش درج می‌کند، برای ما قابل قبول نیست. آیا اگر آن فرد پسر شما نبود و آن پیشنهاد را می‌داد، باز هم آن پیشنهاد را عملی و فرد را جزو مسؤولین آن می‌گماشتید؟!
بگذریم از روایت دانشجویان حاضر در جلسه‌ای که اطلاع داده‌اند که فرد دیگری تا قبل از مطالبات، خود را صاحب ایده معرفی می‌کرد.
حضور افتخاری هم دردی را دوا نمی‌کند زیرا
"اتقوا من مواضع التهم" (رسول اکرم ص).
دلسوزانه و برادرانه به شما توصیه می‌کنیم اجازه‌ حضور فرزند خود را حتی به صورت افتخاری هم ندهید.
بگذارید این افتخار نصیب دانشجویان مستعد همین دانشگاه یا افرادی که مدرک مرتبط با سلامت و یا هنر دارند، شود.
در ضمن، پس از حذف اسم آقای محمد قزلباش از سایت دانشگاه، اسم دبیر جدید کمیته‌ اجرایی جشنواره درج نشده که به برخی گمانه‌زنی‌ها و احتمالات دامن می‌زند!! 

۳-جناب رئیس جشنواره
صریح بگویم؛ دانشجویان گله‌مندند. نه پاسخ دبیرخانه آنان را آرام کرده و نه حذف نام فرزندتان از سایت دانشگاه پس از انجام مطالبات...

برخی، از سپردن مسؤولیت‌هایی مانند جابه‌جایی مهمان‌ها و فعالیت‌هایی خارج از تخصص بهداشت و درمانی خود گله‌مندند.
برخی از انتخاب نشدن بخاطر داشتن یا نداشتن لهجه‌ی خاص!
برخی دیگر از اطلاع رسانی بسیار ضعیف، جهت استفاده از دانشجویان دانشگاه در انجام کارها و...
بی‌شک این گله‌گی با پاسخ ندادن شما دوچندان شده و چهره‌ شما را در افکار دانشجویان به مسؤولی که از پاسخ دادن فراریست، تبدیل می‌کند.
خوب است تجدید نظری در برخورد با دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های غیرقابل انکار آنان انجام شود.

۴- آقای قزلباش
سوالی که خوب است بدان پاسخ داده شود اهمیت برگزاری این جشنواره می‌باشد.
بی‌شک برگزاری جشنواره‌ای در ابعاد بین‌الملل برای دانشجویان ما افتخار بزرگیست؛
اما به راستی میزان استقبال کشورهای دیگر از این جشنواره تاکنون به چه اندازه بوده؟
آیا مسائل مهم‌تری نظیر نیمه کاره ماندن ساختمان سلف مرکزی(که به زودی از سمت میراث فرهنگی تبدیل به موزه خواهد شد!)، مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی که از سمت مسؤولین نیز افتضاح(!) خطاب می‌شود و بسیاری از مطالباتی که از فرط یادآوری بسیار، تکراری شده‌اند، وجود ندارد؟؟
شاید برای این سوالات پاسخی وجود داشته باشد اما همتی از مسؤولین برای جواب دادن به آنها وجود ندارد.
نکند خدایی نکرده مسؤولین خود را بی‌نیاز از پاسخگویی می‌دانند؟

۵- جناب آقای دکتر قزلباش
امیرالمومنین علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر قاعده اصحار(صحرا گونگی) را مطرح کرده و می‌فرمایند: «هرگاه مردم به تو گمان بد بردند، واقعیت را به طور کاملا شفاف و آزاد برای ایشان شرح ده.»
از آن جایی که مطالبه‌گری باید به همراه ارائه‌ پیشنهاد باشد.
پیشنهاد بسیج دانشجویی به شما، اولا برگزاری یک جلسه‌ مجازی(به صورت ویدئو کنفرانس یا... ) با تشکل‌های پی‌گیر این مسائل و انتشار محتوای جلسه برای دانشجویان در راستای پاسخگویی به مطالبات برحق دانشجویان علی‌الخصوص حواشی جشنواره‌ سلامت و هنر می‌باشد.

و دوما، انتشار لیست و ابلاغیه‌ای رسمی از اسامی مسؤولین جشنواره‌ سلامت و هنر تا عدم بقای فرزندتان در مسؤولیت دبیر کمیته‌ اجرایی و یا تغییر مسئولیتشان بر همگان روشن شود.
بی‌شک انجام این امر نه تنها ذره‌ای شما را در چشم دانشجویان کوچک نمی‌کند، بلکه موجب اصلاح چهره‌ شما در بین دانشجویان به عنوان یک مسؤول پاسخگو خواهد بود؛ نه مسؤولی که به دانشجویانش اهمیتی قائل نیست.

در پایان نیز از شما خواستاریم که با تذکر به مسؤولین حوزه‌ ریاست، از انجام واکنش‌های تند و سرهنگ گونه‌ آنان با افرادی که پیگیر مطالبات دانشجویان هستند، جلوگیری کنید. برخی رفتارهای صورت گرفته با نمایندگان بسیج دانشجویی که کاملا قانونی در حال مطالبه‌گری حواشی جشنواره‌ سلامت و هنر بودند، دور از شأن مسؤولین حوزه‌ ریاست دانشگاه می‌باشد.
والعاقبهٔ للمتقین
محمدرضا قربانی
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول