اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تسویه حساب دفتری نیازمندان تویسرکان در رزمایش «مواسات»

امام جمعه تویسرکان با اشاره به صحنه‌های زیبایی از رزمایش همدلی در این شهرستان گفت: اعضای رزمایش سراغ سوپرمارکت‌ها مخصوصا در محلات آسیب‌پذیر شهر رفتند و با توجه به شناخت کاسبان از نیازمندان منطقه، حساب دفتری و نسیه‌های نیازمندان را در هر مغازه تا سقف حدوداً ۵ میلیون تومان تسویه کردند.

تسویه حساب دفتری نیازمندان تویسرکان در رزمایش «مواسات»

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره اقدامات صورت‌گرفته در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در تویسرکان اظهار کرد: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب بر امر مواسات، رزمایش همدلی روند سریع‌تر و نظم خاصی پیدا کرده و با مشارکت مردم، گستردگی بیشتری داشته است.

وی گفت: گزارشی که از خیریه‌های منطقه، کمیته امداد، بهزیستی، سپاه و سایر نهادها در اختیار داریم، نشان می‌دهد گروه‌های مختلفی که در روند کمک‌رسانی فعال هستند هماهنگ و منسجم پیش می‌روند و در ضدعفونی محلات، کمک به اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا و خانواده‌های نیازمند و آبرومند در تلاشند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه افزود: علاوه بر تهیه و توزیع سبد غذایی و بسته‌های معیشتی برای اهدا به نیازمندان، اعضای رزمایش سراغ سوپرمارکت‌ها مخصوصا در محلات آسیب‌پذیر شهر رفتند و با توجه به شناخت کاسبان از نیازمندان منطقه، حساب دفتری و نسیه‌های نیازمندان را در هر مغازه تا سقف حدوداً ۵ میلیون تومان تسویه کردند.

وی در ادامه گفت: در ایام تعطیلی مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا، افرادی را معین کردیم که برای عرض تسلیت به خانواده‌های متوفیان شهر بروند و ضمن دلداری به آن‌ها، پیشنهاد دهند به جای برگزاری مراسم ترحیم برای متوفی، مبلغ آن را به ستاد مردمی رزمایش کمک کنند.

موحدی با بیان اینکه مواردی از کمک‌های این چنینی داشتیم و حتی دو خانواده مبلغ 15 میلیون تومان اهدا کردند گفت: در این رزمایش شاهد لحظات زیبایی بودیم، به عنوان نمونه خانم‌های خانه‌داری به قرارگاه رزمایش مراجعه می‌کردند و پس‌انداز خود را به نیازمندان می‌بخشیدند، برخی هم طلاهای خود را اهدا کردند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متوالی با روحانیون و ائمه مساجد شهر افزود: قرارگاه مواسات بر پایه مسجدمحوری و روحانیت شکل گرفت و طلاب و روحانیون شهر مشغول کمک‌رسانی بی‌وقفه مالی و معنوی به آسیب‌دیدگان از کرونا هستند.

امام جمعه تویسرکان با تقدیر از اقدامات دستگاه‌ها و خیرین در قرارگاه مواسات منطقه تویسرکان افزود: فعالیت‌های گروه جهادی زینب کبری، موسسه بهشت، موسسه کوثر و دارالایتام در کنار اقدامات اعضای ستاد نماز جمعه در مدت رزمایش خالصانه بود و قابل تقدیر است.

وی در پایان تصریح کرد: مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تا ظهور حضرت حجت(ع) باید ادامه یابد و خواهران و برادران ایمانی یک فعالیت منسجم و هماهنگ در راستای کمک به یکدیگر داشته باشد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول