اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی شمال شرق سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه با آتش زدن محصولات کشاورزی اهالی شمال شرق سوریه قصد تغییر بافت جمعیتی این مناطق را دارند.

تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی شمال شرق سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی کشور سوریه «سانا»، امروز (سه‌شنبه)، از آتش‌سوزی در چند زمین کشاورزی گندم و جو روستاهای اطراف شهر «رأس العین» (غرب الحسکه-شمال شرق سوریه) خبر داد.

منابع محلی در گفت‌و‌گو با سانا گزارش دادند که آتش صبح امروز از سمت یک نقطه دیدبانی ترکیه در جنوب شهر رأس العین آغاز شد و سپس دامنه آن محصولات کشاورزی گندم و جو روستاها «الناجیر»، «الاهراس»، «العامریه»، «تل عطاش» و «عرات ابو بکر» را درنوردید.

این منابع در ادامه گفتند که نیروهای ترکیه «عمدا» این اقدام را انجام می‌دهند تا اهالی را برای خروج از منطقه تحت فشار قرار دهند.

این منابع همچنین خاطر نشان کردند که درگیری میان «تروریست‌های» وابسته به ترکیه پیشتر باعث آتش سوزی در چندین زمین کشاورزی و از بین رفتن محصولات کشاورزی شده بود.

پیشتر نیز منابع سوری گزارش داده بودند که نیروهای ترکیه با انتقال خانواده گروه‌های مسلح تحت حمایت خود به شمال سوریه (مناطق چشمه صلح) و قطع آب اهالی این مناطق قصد دارند بافت جمعیتی این مناطق را بتدریج تغییر دهند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول