اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رونمایی از 32 شیء تاریخی مرمت شده در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 32 شیء تاریخی مرمت شده در زنجان که متعلق به عصرآهن است، رونمایی شد.

رونمایی از 32 شیء تاریخی مرمت شده در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: همزمان با هفته میراث فرهنگی بیش از 30 برنامه اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بازدید از موزه‌ها به خاطر هفته میراث فرهنگی رایگان بود، گفت: امسال، معرفی موزه‌های استان در فضای مجازی با استفاده از فیلم‌های کوتاه، ارائه روایت‌های مجازی، در صفحات استانی و ملی انجام می‌شود.

وی همچنین از رونمایی از 32 شیء تاریخی مرمت شده در استان خبر داد و افزود: این شیءها به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در معرض دید عموم قرار گرفت.

ارجمند با اشاره به اینکه شیءهای اعلامی مربوط به عصرآهن بود که در حفریات باستان‎شناسی در گورستان جیران تپه جزلاندشت شهرستان طارم کشف شده بود، گفت: این اشیاء در کارگاه مرمت اشیا ساماندهی شده و پس از طی مراحل حفاظت و مرمت، به مناسبت روز جهانی موزه‎ها رونمایی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: مرمت اشیای تاریخی موزه‌ای، ضمن تقویت پتانسیل موزه، اشیاء را از ورطه فراموش شدن و بلا استفاده ماندن مصون نگاه می‌دارد و کاربردی ارزشی‌تر به آن می‌بخشد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول