اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دستگاه زباله سوز اهدایی چین به کجا می رود؟

در حالی که حرف و حدیث‌ها درباره زباله سوز چینی بالا گرفته است به گفته رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هنوز بر سر اینکه چه سازمانی این دستگاه را تحویل بگیرد توافق حاصل نشده است.

دستگاه زباله سوز اهدایی  چین به کجا می رود؟

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درخصوص ورود زباله سوز چینی به کشور گفت: این زباله سوز هنوز به کشور نرسیده است.

وی افزود: همزمان با اینکه در حال حمل این دستگاه به داخل کشور هستند موضوعاتی درباره اینکه کدام نهاد باید آن را تحویل بگیرد پیش آمده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: موضوع اصلی اینجاست که هنوز به طور مشخص معلوم نشده است که کدام بخش از داخل شهرداری و یا استانداری باید این دستگاه را تحویل بگیرند.

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران روز 27 اردیبهشت گفته بود که این دستگاه به بندرعباس رسیده و قرار است به زودی ترخیص شود.

وی حتی از حضور تعدادی از افراد و مسؤولان شهرداری تهران در بندرعباس برای تحویل گرفتن این دستگاه خبر داده بود.

این در حالی است که یک مقام مسؤول در حوزه خدمات شهری درخصوص این دستگاه گفت: دستگاه موسوم به زباله سوز در واقع برخلاف ادعای مطرح شده زباله سوز نیست.

وی ادامه داد: این دستگاه یک دستگاه بی خطر ساز زباله های بیمارستانی است که متأسفانه از سوی برخی به عنوان زباله سوز نامیده شده است.

این فرد گفت: از سوی دیگر توان این دستگاه بی خطر سازی روزانه 10 تن زباله بیمارستانی است در حالی که امروز در تهران روزانه 110 تن زباله بیمارستانی جمع آوری می شود.

به گفته این مقام مسؤول این دستگاه بیشتر یک هدیه است و در مقابل حجم بالای زباله بیمارستانی در تهران شاید کارایی چندانی هم نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول