اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تفسیر قرآن رهبر انقلاب| تفاوت تبلیغ اسلامی با پروپاگاندای غربی+فیلم

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با اشاره به تفاوت تبلیغ اسلامی با پروپاگاندا ی غربی فرمودند: پروپاگاندا کنترل افکار برای رسیدن به قدرت و ثروت است اما در تبلیغ اسلامی بحث تفاهم مطرح است و اثرش این است که مردم در جهت کار‌های خیر، مسؤولانه خودشان وارد عمل می‌شوند.

تفسیر قرآن رهبر انقلاب| تفاوت تبلیغ اسلامی با پروپاگاندای غربی+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، رهبر معظم انقلاب در دیدار با روحانیون و مبلغان دینی با اشاره به آیاتی از سوره‌های مبارکه احزاب و مائده به اهمیت تبلیغ اشاره و فرمودند: تفاوت تبلیغ اسلامی با پروپاگاندای غربی این است که پروپاگاندا افکار عمومی را برای رسیدن به قدرت و ثروت کنترل می‌کند، اما در تبلیغ اسلامی بحث تفاهم برای متوجه کردن ذهن‌ها به سمت یک هدف عالی و والا است و اثرش این است که مردم در جهت کار‌های اساسی و خیر، مسئولانه خودشان وارد عمل می‌شوند.

 

 

تبلیغ ریشه قرآنی داد این‌طور نیست که ما آن را اختراع کرده باشیم یا آن را از کسی یاد گرفته باشیم.

خداوند متعال می‌فرمایند: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» همان کسانى که پیام‌هاى خدا را ابلاغ مى‌کنند و از او مى‏‌ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند و خدا براى حسابرسى کفایت مى‌کند.

در سوره مائده می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» اى پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ کن.

در آیات کریمه قرآن مکرر در مکرر مسأله تبلیغ ذکر شده است. تبلیغ یعنی چه؟ یعنی رسانده پیام و یک سخن درست، این معنی تبلیغ اسلامی است. منتها شرط تبلیغ این است که صادقانه، صمیمانه، امانت‌دارانه و مسئولانه باشد. کار باعظمتی که شما انجام می‌دهید این است.

در حکومت‌های مادی و عمدتاً در غرب تبلیغ پروپاگاندا است. که با آن (تبلیغ اسلامی) به طور مبنایی و اصولی متفاوت است. پروپاگاندا برای کنترل کردن افکار عمومی مردم در جهت دست‌یافتن به قدرت، منفعت و پول است.

غربی‌ها انصافاً در این قضیه ورودشان خوب است و تبلیغات به معنی پروپاگاندای غربی را خیلی خوب بلد هستند. پول در می‌آورند و به قدرت می‌رسند با کنترل افکار عمومی مردم و این را خوب بلدند.

تبلیغ اسلامی مسأله‌اش این نیست، تبلیغ اسلامی عبارت است از تفاهم با مردم، بحث کنترل نیست. بحث تفاهم است یعنی ذهن‌ها را به سمت یک هدف عالی و والایی متوجه کردن و به هم نزدیک کردن.

اثر تفاهم این است که مردم در جهت کار‌های اساسی و خیر مسئولانه خودشان وارد می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول