اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعضای پارلمان عراق: کابینه الکاظمی در شرف تکمیل است

اعضای پارلمان عراق اعلام کردند که تکلیف چند کرسی وزارتی باقیمانده از کابینه جدید عراق به زودی مشخص می‌شود.

اعضای پارلمان عراق: کابینه الکاظمی در شرف تکمیل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در حال تکمیل کابینه جدید عراق است  و همچنان با گروه‌های سیاسی برای یکسره شدن تکلیف چند کرسی وزارتی خالی در حال رایزنی است.

«مضر السلمان» عضو ائتلاف سائرون گفت: «نخست وزیر به گروه‌های سیاسی به طور غیر رسمی اطلاع داده که پرونده کرسی‌های خالی وزارتی تکمیل شده است و احتمالا روز چهارشنبه یا پنجشنبه آن را به پارلمان ارائه می‌دهد».

السلمان تاکید کرد: «پارلمان همین هفته به بقیه کابینه الکاظمی رای می‌دهد اما هیئت رئیسه پارلمان هنوز موعد جلسه رای‌گیری را تعیین نکرده است».

این عضو پارلمان گفت: «نخست وزیر درصدد است درخواستی را به ریاست پارلمان برای تعیین موعد برگزاری جلسه آتی رای گیری درباره کابینه ارائه دهد زیرا تکلیف متصدیان همه هفت وزارتخانه یکسره خواهد شد».

طی روزهای گذشته الکاظمی مذاکرات خود را با روسای گروه‌های سیاسی برای تکمل کابینه و رفع اختلافات بر سر اسامی نامزدها فشرده کرده بود.

«یحیی المحمدی» عضو فراکسیون ائتلاف نیروهای عراقی «القوی العراقیه»(اهل تسنن) هم تایید کرد که پارلمان طی هفته جاری به نامزدهای الکاظمی برای تصدی وزارتخانه‌های باقیمانده رای خواهد داد  و اسامی نامزدها از سوی نخست وزیر و گروه‌های سیاسی پس از مذاکرات میان دو طرف در شرف تکمیل است.

این در حالی است که امروز «سعد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی عراق گفته بود که احتمالا کابینه «مصطفی الکاظمی» تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور ناقص باقی خواهد ماند و درگیری فراکسیون های سیاسی در قبال پست‌ها وزارتی باقی‌مانده، عمیق‌تر از آن است که طی روزهای اندک آینده حل و فصل شود.

نخست‌وزیر جدید عراق به دلیل خالی ماندن پست‌های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، ۲۳ اردیبهشت سرپرست‌هایی برای این وزارت‌خانه‌های بدون وزیر انتخاب کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول