اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

حمله سایبری به خط هوایی انگلیس، اطلاعات 9 میلیون نفر را فاش کرد

یک حمله سایبری به خط هوایی ایزی جت انگلیس سبب دسترسی به جزئیات ایمیل و سفرهای 9 میلیون مشتری و همچنین جزئیات اطلاعات کارت‌های اعتباری بیش از 2 هزار نفر از آنها شد.

حمله سایبری به خط هوایی انگلیس، اطلاعات 9 میلیون نفر را فاش کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک حمله سایبری به خط هوایی ایزی جت انگلیس سبب دسترسی به جزئیات ایمیل و سفرهای حدود 9 میلیون مشتری و همچنین جزئیات اطلاعات کارت‌های اعتباری بیش از 2 هزار نفر از آنها شد.

خبر این حمله که اواخر ماه ژانویه منتشر شد، بدان معناست که این ایرلاین که بیشتر پروازهایش به علت شیوع کرونا زمین گیر شده‌اند و در یک جنگ طولانی مدت با موسسان و سهامداران خود گیر افتاده است، ممکن است با یک جریمه سنگین مواجه شود.

بریتیش ایرویز که در سال 2018 با دزدی صدها هزار اطلاعات کارت های اعتباری مواجه شد، هنوز درگیر درخواست تجدیدنظر برای جریمه دفتر کمیسر اطلاعات انگلیس (ICO) به مبلغ 183.4 میلیون پوند (225 میلیون دلار) است.

جوهان لاندگرن، مدیر ارشد اجرایی این شرکت گفت: «از زمانی که ما متوجه موضوع شدیم، مشخص شد که به علت شیوع ویروس کرونا، نگرانی های زیادی در مورد اطلاعات شخصی استفاده شده برای کلاهبرداری آنلاین وجود دارد.»

«در نتیجه و به توصیه ICO با ان مشتریانی که به اطلاعات سفرشان دسترسی پیدا شده بود، تماس گرفتیم و به آنها توصیه کردیم بیشتر هوشیار باشند به ویژه اگر ارتباطاتی ناخواسته دریافت کردند.»

وی گفت: «ما از آن دسته مشتریان که متاثر از این اتفاق شدند، عذرخواهی می‌کنیم.»

هکرها در سراسر جهان در ماه‌های اخیر، فعال تر شده‌اند و از شیوع این بیماری برای فریب دادن مردم برای فاش کردن پسوردها و دیگر اطلاعات مهم شان سو استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول