اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نگاهی تازه به ورزش رده‌های سنی پایه/ فعالیت سمن‌ها باید خلاقانه و امیدبخش باشد

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به ضرورت توجه جدی به ورزش رده‌های سنی پایه، گفت: راه‌اندازی و توسعه آکادمی‌های ورزشی و کانون‌های استعدادیابی باید در اولویت قرار بگیرد.

نگاهی تازه به ورزش رده‌های سنی پایه/ فعالیت سمن‌ها باید خلاقانه و امیدبخش باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، پس از پنج سال فعالیت «بهمن طیبی» به عنوان یکی از قهرمانان ورزشی بومی استان به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان و با اتمام ماموریت این جوان گلستانی و بازگشت وی به دانشگاه، با نظر وزیر ورزش و جوانان، استاندار گلستان و مجمع نمایندگان منتخب، «قاسمعلی برزمینی» داور ملی فوتبال کشورمان که سابقه حضور در معاونت‌های ورزش قهرمانی و توسعه منابع اداره کل ورزش و جوانان گلستان را در پرونده داشت، به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب و مشغول به فعالیت شد و در روزهای اخیر دیدارهای متعددی را با اهالی ورزش و جوانان استان از سراسر شهرستان‌ها داشت.

* فعالیت سمن‌های گنبدی افتخارات ورزش این شهرستان را تکمیل کرد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان امروز در دیدار با رئیس هیئت ورزش‌های همگانی و دبیر سمن آوای جوانان پویای شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس در هر دو حوزه ورزش و جوانان در استان گلستان و کشور می‌درخشد، اظهار کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این شهرستان انکارناشدنی و همواره مورد احترام همه مدیران و مسوولان استانی بوده است.

قاسمعلی برزمینی با بیان اینکه اقدامات اخیر سمن‌های جوانان گنبدی را که کنار قهرمانی‌ها و افتخارات همیشگی ورزشکاران این شهرستان می‌گذاریم بسته افتخارات و تلاش‌های جوانان این شهرستان تکمیل می‌شود، افزود: تلاش ما نیز این است که ظرفیت همه 14 شهرستان استان گلستان از جمله گنبدکاووس در حوزه‌های مختلف احیا شده و به کمک توسعه ورزش و فعالیت‌های جوانان استان بیاید.

وی با تاکید بر اینکه از همان لحظه که توفیق خدمتگزاری به عنوان سرپرست اداره‌کل را کسب کرده‌ام بدون توجه به مدت زمان حضور در این مسند با نگاهی توسعه‌ای و برنامه‌ای در تلاش برای ارتقای شاخص‌ها هستم، خاطرنشان کرد: در هر دو حوزه ورزش و جوانان باید با نگاهی جامع و تکیه بر پشتوانه مردمی و البته همراهی مجموعه‌های تخصصی و علمی اقدامات مبتکرانه‌ای را طراحی و اجرا کنیم.

* توسعه کانون‌های استعدادیابی با کمک آموزش و پرورش

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان بر لزوم توجه به ورزش رده‌های سنی پایه و راه‌اندازی آکادمی‌های ورزشی تاکید کرد و ادامه داد: باید استعدادیابی را از سنین پایه در استان به صورت جدی و زیر نظر مربیان برجسته استعدادیابی شروع کرده و با همکاری آموزش و پرورش برای رشد این استعدادها برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

برزمینی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان‌های مختلف به ویژه روستاهای مستعد را نیز یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار خود عنوان کرد و گفت: نکته مهم در این حوزه توسعه بر مبنای مزیت‌های نسبی هر منطقه در ورزش و استعدادها و علاقه‌مندی‌های ذاتی جوانان آنهاست تا توسعه به صورت هدفمند محقق شود.

وی افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌های مختلف استان از جمله گنبدکاووس را یک ضرورت برای توسعه فعالیت جوانان دانست و اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود در گنبدکاووس برای فعالیت جوانان ظرفیت‌های بی‌بدیلی است که باید با هدایت آنها به سمت فعالیت‌های هدف‌دار و توسعه‌محور با نگاه استانی و شهرستانی زمینه‌ساز تحولات جدی در سه محور ازدواج، اشتغال و نشاط اجتماعی جوانان شد.

گفتنی است در این دیدار سیدمحمدحسینی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی و مشاور اجتماعی فرماندار  گنبدکاووس در حوزه ضرورت توسعه ورزش‌های همگانی با محوریت محلات و مهدی باقریان دبیر موسسه مردم‌نهاد آوای جوانان پویا پیرامون اجرایی شدن طرح‌های خلاقانه سمن‌های جوانان استان گلستان به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول