اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رفع تصرف ۱۹۸ هکتار اراضی ملی آذربایجان‌شرقی از دست سودجویان زمین خوار

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی از رفع تصرف ۱۹۸ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان زمین خوار خبر داد.

رفع تصرف ۱۹۸ هکتار اراضی ملی آذربایجان‌شرقی از دست سودجویان زمین خوار

محبوب علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دستگاه قضایی استان عزم جدی و راسخ برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی دارد و به تبع آن با هرگونه تغییر کاربری، ورود به بستر رودخانه‌ها، ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز خارج از حریم شهرها برخورد قانونی و جدی کرده و خواهد کرد.

وی با اشاره به مالکیت دولت بر حریم رودخانه‌ها اضافه کرد: در صورت مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز در اماکن یاد شده، شرکت آب منطقه‌ای و مدیریت منابع آب، برابر مقرارت موظف به اخذ دستور قضایی و تخریب مستقلات و رفع تصرف است.

کوتاه شدن دست سودجویان از 27 کیلومتر از حریم رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی

وی در مورد حجم آزادسازی و بازگشایی صورت گرفته در استان گفت: طی امسال و تا اواخر اردیبهشت ماه امسال 27 کیلومتر از بستر و حریم رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی که مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته بود بازگشایی و همچنین از  198 هکتار از اراضی ملی که جزء انفال محسوب می‌شد رفع تصرف صورت گرفته است.

علیلو بخش دیگری از مواردی که صیانت از حوزه‌های زمین و خاک را می‌طلب سفره‌های آب‌های زیرزمینی و سطحی اعلام و تاکید کرد: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی بوجود آمده، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت غیراصولی از سفره‌های زیرزمینی و حتی سطحی نیازمند توجه هم شهروندان و هم مسئولان است.

این مقام ارشد در حوزه قضایی استان افزود: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و امور آب شهرستان‌ها، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت اضافه و خارج از ظرفیت چاه‌های موجود مورد رصد قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی نسبت به انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های خارج از حد مجاز اقدام شده و پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل می شود.

زمین‌های بکر آذربایجان‌شرقی و چشم طمع سودجویان به آن

وی ضمن یادآوری تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی ملی در استان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیای آذربایجان‌شرقی و زمین‌های بکر آن، تشکیل چنین نهادی برای اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تصرف و تعرض به اراضی ملی و برخورد قاطعانه با متخلفان در سطح استان ضروری و لازم بود.

علیلو در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ وسعت، منابع طبیعی، کیفیت و ... اراضی، جزو استان‌های مستعد در بخش سرزمینی محسوب می‌شود و این قابلیت‌ها همواره زمینه طمع افراد فرصت‌طلب و سودجو را فراهم آورده و موجب بی‌مهری به راضی بکر و ملی استان می شود.

دادستان تبریز در مقابل این تهدیدات اقدامات پیشگیرانه و سپس برخورد قاطع با متخلفان را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: همواره سیستم قضایی آذربایجان‌شرقی از منظر جلوگیری، مقابله با تعرض‌های صورت گرفته، سلب و کاهش فرصت‌های ایجاد شده برای تخلف در سطح کشور جزو استان‌های برتر است.

انتهای پیام/60014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول