اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نماینده لیبی در سازمان ملل: امارات با ارسال سلاح به لیبی قوانین بین‌الملل را نقض می‌کند

نماینده دولت وفاق ملی لیبی در سازمان ملل متحد اعلام کرد که دلایل و شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد امارات قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.

نماینده لیبی در سازمان ملل: امارات با ارسال سلاح به لیبی قوانین بین‌الملل را نقض می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده دولت وفاق ملی لیبی در سازمان ملل متحد گفت که امارات عربی متحده با حمایت از شورشیان و ارسال سلاح به آن‌ها قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است.

طاهر السنی سه‌شنبه طی نشست شورای امنیت در باره تحولات لیبی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت که لیبی دلایل متقنی دارد که نشان می‌دهد امارات به این کشور سلاح و تجهیزات نظامی فرستاده است.

او از شورای امنیت خواست اقدامات لازم را با هدف توقف کردن نقض آشکار ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی از سوی امارات اتخاذ کرده و کشورهای سازنده سلاح را ملزم به اخذ گواهی عدم انتقال این سلاح‌ها به گروه‌های غیرقانونی کند.

دولت امارات از ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» که به دنبال ساقط کردن دولت وفاق ملی به ریاست فایزالسراج است، حمایت سیاس و تسلیحاتی می‌کند. بر اساس قطعنامه شورای امنیت بعد از سرنگونی سرهنگ معمر قذافی، ارسال سلاح به لیبی ممنوع است.

نماینده دایم دولت وفاق ملی لیبی در سازمان ملل بدون اینکه اسمی از مصر یا روسیه بیاورد، از این کشورها خواست نیروهای مزدور و اجاره‌ای خود را از لیبی که در کنار حفتر می‌جنگند، خارج کنند.

السنی  همچنین بر اهمیت اجرای قطعنامه ۲۲۹۲ شورای امنیت مبنی بر ممنوعیت فروش و انتقال سلاح به لیبی تأکید کرد و گفت که در صورت ارسال سلاح باید این مسئله با آگاهی و موافقیت طرابلس صورت گیرد.

نماینده دایم لیبی در سازمان ملل گفت که نیروهای دولت وفاق ملی این کشور در سیطره بر مناطق تحت کنرتل حفتر سلاح‌هایی را پیدا کرده است که بسیاری از آن‌ها متعلق به امارات است.

امارات، عربستان سعودی، مصر، روسیه، فرانسه و قبرس جنوبی و یونان از حفتر در برابر دولت فایز السراج حمایت می‌کنند؛ در مقابل نیز ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت مذکور حمایت می‌کنند. ترکیه علاوه بر حمایت سیاسی و رسانه‌‌ای، به لیبی نیرو و سلاح فرستاده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول